جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا آینده محاسبات از آن تراشه‌های هوش مصنوعی Gaudi اینتل است؟

دسته‌بندی بلاگ
تراشه‌های هوش مصنوعی Gaudi اینتل
فهرست مطالب

تراشه‌های هوش مصنوعی Gaudi اینتل

شرکت اینتل اعلام کرده است که تعداد رو به‌رشدی از مشتریان و شرکای مطرح این شرکت همچون IBM و Infosys، در حال بررسی یا استفاده از تراشه‌های هوش مصنوعی Gaudi این شرکت در ارتباط با آموزش و به‌کارگیری هوش مصنوعی مولد (generative AI) هستند. در رویداد Intel Vision، این غول نیمه‌رسانا و بازیگر اصلی دنیای تراشه‌ها به ۱۲ شرکتی اشاره کرد که در حال اعتبارسنجی، آزمایش یا استقرار تراشه‌های هوش مصنوعی Gaudi در محصولات خود هستند.

به طور مثال، اینتل می‌گوید: «آی‌بی‌ام از پردازنده‌های نسل پنجم زئون اینتل در ارتباط با راه‌حل ذخیره‌سازی داده‌‌محور watsonx.data خود استفاده می‌کند و همکاری نزدیکی با اینتل دارد تا از شتاب‌دهنده‌های Gaudi به عنوان موتورمحرکه پلتفرم هوش مصنوعی watsonx.data  استفاده کند».

از سوی دیگر، غول مشاوره جهانی، Infosys اعلام کرد که پردازنده‌های نسل چهارم و پنجم زئون و تراشه‌های هوش مصنوعی Gaudi 2 را به عنوان بخشی از یک «همکاری استراتژیک» به پلتفرم هوش مصنوعی Topaz خود اضافه خواهد کرد. این شرکت هندی پیش از این اعلام کرده بود در نظر دارد اکوسیستم مدل‌ها، ابزارها، محیط‌های زمان اجرا و سیستم‌های پردازنده گرافیکی انویدیا را در Topaz ادغام ‌کند.

در همین رابطه، اینتل می‌گوید: «انتظار می‌رود شرکت آلمانی بوش از تراشه‌های هوش مصنوعی Gaudi استقبال کند و به این شکل فرآیند ساخت محصولات خود را هوشمندانه‌تر و دقیق‌تر کند. این شرکت آلمانی به دنبال آن است تا فرآیند شناسایی ناهنجاری‌ها در واحدهای تولیدی و فرآیند آموزش مدل‌های هوشمند را دقیق‌تر و یکپارچه کند و در زمان کوتاهی فرآیند پردازش کلان داده‌ها را انجام دهد. برای این منظور به دنبال پردازنده‌های قدرتمندی است که بتواند جوابگوی این نیازها باشد».

سایر شرکت‌های بزرگی که از پردازنده Gaudi اینتل پشتیبانی کرده و قصد استفاده از آن‌را دارند به شرح زیر هستند:

  • غول مواد غذایی و نوشیدنی آمریکایی IFF که از فناوری هوش مصنوعی مولد و دوقلوی دیجیتال در ارتباط با یکپارچه کردن فرآیندهای تولید در زمینه طراحی پیشرفته آنزیم‌ها و بهینه‌سازی فرآیند تخمیر استفاده می‌کند، قصد دارد از تراشه پیشرفته Gaudi برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند.
  • Bharti Airtel Limited، یک شرکت چندملیتی ارائه دهنده خدمات مخابراتی هندی در صدد است از فناوری پیش‌رو اینتل استفاده کند و بر مبنای داده‌های غنی مخابراتی و به کارگیری مدل‌های هوشمند، تجربه کاربری بهتری در اختیار مشتریان خود قرار دهد.
  • غول فناوری کره جنوبی Naver نیز به دنبال به‌کارگیری Gaudi در ارتباط با توسعه یک مدل زبانی بزرگ قدرتمند برای استقرار خدمات پیشرفته هوش مصنوعی در مقیاس جهانی، از ابر تا دستگاه‌های کاربری است. اینتل می‌گوید: «Naver فرآیند به‌کارگیری آزمایشی Intel Gaudi را انجام داده و تاکید کرده است که شتاب‌دهنده جدید در اجرای عملیات محاسباتی هم‌راستا با مدل‌های ترانسفورماتور در مقیاس بزرگ به ازای هر وات ساعت، عملکرد بهتری نسبت به رقبا دارد».
  • گروه CtrlS، یک طراحی مراکز داده و ارائه‌دهنده خدمات مراکز داده در آسیا، گفته‌ است که با اینتل برای ساخت ابررایانه هوش مصنوعی برای مشتریان مستقر در هند و ارتقای خدمات ابری CtrlS در کشور هند همکاری خواهد داشت تا بتواند خوشه‌های مبتنی بر پردازنده‌های Gaudi را طراحی کند.
اشتراک‌گذاری:
برای ثبت نام در خبرنامه، عضو شوید.
مطالب مشابه
برای دریافت مشاوره و یا اطلاع از قیمت، با ما در تماس باشید.