ساخت اکوسیستم Tiber توسط اینتل

دسته‌بندی بلاگ
ساخت اکوسیستم Tiber توسط اینتل
فهرست مطالب

ساخت اکوسیستم Tiber

اینتل اعلام کرده است که مجموعه‌ راه‌حل‌های تجاری Tiber (اکوسیستم Tiber) با هدف تسهیل استقرار نرم‌افزار و خدمات سازمانی از جمله هوش مصنوعی مولد در دستور کار این شرکت قرار گرفته است. Tiber نرم‌افزارهای تجاری و خدماتی را که اینتل طی چند سال گذشته معرفی یا از طریق خرید استارت‌آپ‌ها به دست آورده است در قالب یک پلتفرم واحد در اختیار سازمان‌ها قرار خواهد داد. این تلاش‌ها زمانی که پت گلسینگر در سال ۲۰۲۱ به سمت مدیرعاملی منصوب شد، اهمیت بیشتری پیدا کرد.

این شرکت هدف از طراحی پلتفرم مذکور را این‌گونه توصیف کرده است: «تجربه‌ یکپارچه باعث می‌شود تا مشتریان سازمانی و توسعه‌دهندگان به شکل کم دردسرتری به راه‌حل‌های موردنیاز خود برسند و نوآوری را شتاب می‌بخشد، بدون آن‌که امنیت، انطباق یا عملکرد، افت پیدا کنند».  این برند جدید به این معنی است که نرم‌افزارها و خدمات زیر، نام‌های جدیدی دریافت می‌کنند:

Granulate: نرم‌افزار بهینه‌سازی بار کاری مرکز داده که اینتل در سال ۲۰۲۲ خریداری کرد، اکنون با نام Intel Tiber App-Level Optimization شناخته خواهد شد.

Cnvrg.io: یک استارت‌آپ که اینتل در سال ۲۰۲۰ خریداری کرد و پلتفرمی برای عملیات یادگیری ماشین (MLOps) ارائه می‌دهد، با نام Intel Tiber AI Studio شناخته خواهد شد.

Intel Developer Cloud: سرویس ابری‌ که از سپتامبر سال گذشته راه‌اندازی شد و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد با استفاده از جدیدترین پردازنده‌های مرکزی، پردازنده‌های گرافیکی و تراشه‌های هوش مصنوعی Gaudi اینتل، برنامه‌های هوش مصنوعی را بسازند، آزمایش کنند و بهینه‌سازی کنند، اکنون Intel Tiber Developer Cloud نامیده می‌شود.

Intel Trust Authority: مجموعه‌ای از خدمات امنیتی است که از سپتامبر گذشته از طریق یک سرویس تایید هویت مستقل تحت عنوان محاسبات enclaves برای انجام فرآیندهای ارزیابی با امنیتی بالا آغاز به کار کرد، قرار است Intel Tiber Trust Services نامیده شود.

پلتفرم لبه‌ اینتل که برای کمک به کسب‌وکارها برای ساخت، استقرار، اجرا، مدیریت و مقیاس‌بندی راه‌حل‌های لبه و هوش مصنوعی روی سخت‌افزارهای استاندارد طراحی شده است، اکنون Intel Tiber Edge Platform نامیده می‌شود.

اینتل گفته است: «مشتریان از طریق مراجعه به وب‌سایت رسمی این شرکت و کاوش در مجموعه Intel Tiber قادر خواهند بود ابزارهای موردنیاز خود را انتخاب کنند. البته، انتظار می‌رود عرضه کامل این بسته در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ انجام شود».

اشتراک‌گذاری:
برای ثبت نام در خبرنامه، عضو شوید.
مطالب مشابه
برای دریافت مشاوره و یا اطلاع از قیمت، با ما در تماس باشید.
Sign in

No account yet?