جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ابر امن‌تر با هوش مصنوعی: دستیار هوش مصنوعی سیسکو

دسته‌بندی بلاگ
دستیار هوش مصنوعی سیسکو
فهرست مطالب

دستیار هوش مصنوعی سیسکو

شرکت سیسکو در حال آماده‌سازی یک دستیار هوش مصنوعی مولد است که به سازمان‌ها کمک می‌کند به شکل سریع و کارآمد به مسائل امنیتی مرتبط با برنامه‌های کاربردی ابری-بومی (cloud-native) رسیدگی کنند. به‌گفته ویجای پاندی، معاون ارشد گروه توسعه پیشرفته Outshift شرکت سیسکو، این دستیار هوش مصنوعی که تحت عنوان “دستیار هوش مصنوعی سیسکو برای Panoptica” شناخته می‌شود، به کسب و کارها در ساده‌سازی، اولویت‌بندی و رفع مخاطرات و پیکربندی‌های نادرست در محیط‌های چند ابری کمک خواهد کرد.

سرویس هوش مصنوعی جدید که قرار است به Cisco’s Panoptica افزوده شود از تابستان ۱۴۰۳ در قالب یک پلتفرم امنیتی بومی ابری با هدف ایمن‌سازی برنامه‌های کاربردی ابرمحور، از مرحله توسعه تا پیاده‌سازی، به کسب و کارها در استقرار برنامه‌های کانتینری و میکروسرویس‌های اجرا شده بر روی پلتفرم‌هایی مثل کوبرنتیس (Kubernetes) کمک می‌کند.

به‌گفته سیسکو، این پلتفرم به مشتریان اجازه می‌دهد تا سیاست‌های امنیتی را از طریق ابزارهایی مانند Terraform تعریف و اجرا کنند و رفتار برنامه‌ها را برای شناسایی و جلوگیری از بروز تهدیدات بلادرنگ زیرنظر بگیرند. این راهکار جامع شامل مجموعه ویژگی‌هایی است که در سیستم‌های تشخیص و پیشگیری از نفوذ مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما به‌طور خاص برای محیط‌های بومی ابری طراحی شده‌اند.

پاندی در بخشی از توضیحات خود در وبلاگ سیسکو به این نکته اشاره دارد که این دستیار هوش مصنوعی تازه‌نفس توانایی درک زبان روزمره کاربران را دارد، قادر است در زمان کوتاهی به آن‌ها پاسخ دهد و حتی توانایی اولویت‌بندی و حل مشکلات امنیتی خاص کاربران را دارد. بنابراین، می‌توانید مواردی مثل «مهم‌ترین آسیب‌پذیری‌های من چیست؟» یا «به من در درک مسیر حمله و نحوه رفع آن کمک کنید» را بپرسید. این ابزار اطلاعات کاملی در ارتباط با آسیب‌پذیری‌ها و مسیرهای حمله به زیرساخت‌های ابری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

این رابط کاربری مبتنی بر هوش مصنوعی مولد، مجهز به ویژگی خاصی است که lens-like نام دارد و به شما اجازه می‌دهد در رابطه با تحلیل یک حمله انجام شده به زیرساخت ابری از Panoptica سوال کنید و اطلاعات دقیقی در ارتباط با مسیرهای حمله به دست آورید. مجموعه اقدامات انجام شده توسط این دستیار جدید مبتنی بر الگوریتم‌های هوشمند و مطابق با یکسری ملاحظات انجام می‌شود. پاندای در این خصوص گفته است: «دستیار هوش مصنوعی Panoptica اجازه نمی‌دهد داده‌های Panoptica توسط هیچ مدل زبانی بزرگ نگه‌داری شود».

علاوه بر این دستیار هوش مصنوعی، Outshift مجموعه راهکارهای امنیتی مبتنی بر مدل‌های زبانی بزرگ را به Panoptica اضافه کرده است. این مجموعه که GenAI Protection نامیده می‌شود، برای کمک به شرکت‌هایی طراحی شده است که دوست دارند از برنامه‌های هوش‌محور خود در برابر خطرات امنیتی پیشرفته و بردارهای حمله‌ای که مدل‌های زبانی بزرگ را هدف قرار می‌دهند، محافظت کنند.

با استفاده از GenAI Protection، سازمان‌ها می‌توانند اطلاعات دقیق‌تری در ارتباط با داده‌ها، مدل‌ها و مواردی مثل آسیب‌پذیری‌های AI BOM سرنام آسیب‌پذیری‌های AI Bill of Materials یا هرگونه فعالیت مخرب مثل تزریق کدمخرب به مدل‌ها را به دست آورند. به عبارت ساده‌تر، سازمان‌ها می‌توانند درخواست‌های مخرب ارسال شده توسط کاربران را شناسایی و مسدود کنند که این ویژگی شاخص به عنوان بخشی از رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی (API) امنیتی Panoptica در دسترس شرکت‌ها قرار خواهد گرفت.

اشتراک‌گذاری:
برای ثبت نام در خبرنامه، عضو شوید.
مطالب مشابه
برای دریافت مشاوره و یا اطلاع از قیمت، با ما در تماس باشید.