جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

Micron 3500 SSD دنیای ذخیره‌سازی داده‌ها را متحول می‌کند

دسته‌بندی بلاگ
فهرست مطالب

سرعت و کارایی بی نظیر Micron 3500 SSD

دنیای حافظه‌های حالت جامد پیوسته در حال تحول است و در همین راستا، Micron از جدیدترین و قدرتمندترین حافظه حالت جامد خود Micron 3500 SSD رونمایی کرده است. یک حافظه حالت جامد پر سرعت و با ظرفیت بالا است که قرار است دنیای ذخیره‌سازی داده‌های سازمانی را دست‌خوش تغییرات اساسی کند. این SSD دسامبر ۲۰۲۳ به بازار عرضه شده و یک رسانه ذخیره‌سازی ساده نیست. بلکه در نظر دارد خط نگرشی و فکری ما در ارتباط با نحوه ذخیره‌سازی داده‌ها را دست‌خوش تغییرات اساسی کند.

چه عاملی باعث شده تا Micron 3500 SSD متمایز از حافظه‌های حالت جامد موجود در بازار شود؟ برای پاسخ باید به معماری این حافظه حالت جامد نگاهی داشته باشیم. این حافظه حالت جامد مبتنی بر یک NAND است که به شکل ۲۳۲ لایه طراحی شده که تحولی بزرگ در دنیای حافظه‌های حالت جامد به شمار می‌رود. معماری فوق باعث می‌‌شود تا ظرفیت‌های ذخیره‌سازی بالاتری در بازه‌های ۵۱۲ گیگابایت تا ۲ ترابایت در اختیار ما قرار بگیرد. اما صبر کنید، تفاوت‌ها در ظرفیت خلاصه‌سازی نمی‌شوند. تغییر بزرگ بعدی در ارتباط با عملکرد است و این درست همان نقطه‌ای است که Micron 3500 قدرت خود را به رخ می‌کشد. Micron 3500 به کنترلر Phison E25 تجهیز شده که پیش‌تر در SSD Crucial T500 شاهد به‌کارگیری آن بودیم. این کنترلر قدرتمند باعث شده تا سرعت این حافظه حالت جامد به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند. بنابراین، سازمان‌ها و مراکز داده می‌توانند انتظار داشته باشند که فرآیند خواندن و نوشتن متوالی روی این حافظه فلش به ترتیب در بازه ۷۰۰۰ مگابایت بر ثانیه و ۶۹۰۰ مگابایت بر ثانیه قرار بگیرند. این آمار و ارقام ادعاهای تولیدکنند نیست و در آزمایش‌های انجام شده در دنیای واقعی نیز به ثبت رسیده‌اند.

با این حال، جذاب‌ترین و کارآمدترین قابلیتی که Micron 3500 دارد، اتصال چهار کاناله PCIe Gen4 است. ویژگی مذکور به حافظه حالت جامد اجازه می‌دهد عملکردش به شکل قابل توجهی قدرتمندتر از مدل‌های هشت کاناله باشد. ترکیب این فناوری‌های قدرتمند است که باعث شده Micron 3500 تمجیدهای بسیاری را دریافت کند و محصول آن از وب‌سایت‌های معتبری مثل TweakTown امتیازهای بالایی را کسب کند.

حافظه حالت جامد Micron 3500 نه تنها عملکرد برنامه‌های کاربردی را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد، بلکه فرآیند انجام محاسبات را سریع‌تر می‌کند و از این‌رو گزینه مناسبی برای استقرار در سرورهایی است که قرار است به طیف گسترده‌ای از کاربران خدمت‌رسانی کنند. میکرون می‌گوید: «حافظه حالت جامد جدید با هدف استقرار در رایانه‌های شخصی پیشرفته، سرورها و ایستگاه‌های کاری طراحی شده است».

اشتراک‌گذاری:
برای ثبت نام در خبرنامه، عضو شوید.
مطالب مشابه
برای دریافت مشاوره و یا اطلاع از قیمت، با ما در تماس باشید.