HCLTech با ۲۲۵ میلیون دلار، واحد فناوری ارتباطات شرکت اچ پی را خریداری می‌کند

دسته‌بندی بلاگ
فهرست مطالب

خریداری واحد فناوری ارتباطات شرکت HP توسط HCLTech

گروه فناوری ارتباطات شرکت اچ پی قرار است با مبلغ ۲۲۵ میلیون دلار به شرکت HCLTech واگذار شود. شرکت HCLTech، غول فناوری اطلاعات، اعلام کرد که قصد دارد با انعقاد قراردادی به ارزش ۲۲۵ میلیون دلار، نقدی، گروه فناوری ارتباطات شرکت اچ ‌پی تحت عنوان CTG سرنام (Communications Technology Group) را خریداری کند. این حرکت استراتژیک با هدف تقویت خدمات مخابراتی HCLTech از طریق جذب نیروی کار مهندسی مجرب و مالکیت معنوی پیشرفته CTG انجام می‌شود. بر اساس بیانیه مشترک این دو شرکت، حدود ۱۵۰۰ کارمند و ۷۰۰ پیمانکار با تجربه در زمینه خدمات مهندسی مخابرات در کشورهای مختلف – از جمله اسپانیا، ایتالیا، هند، ژاپن، چین، آمریکا و منطقه آسیا و اقیانوسیه – به عنوان بخشی از توافقنامه به HCLTech منتقل خواهند شد.

این خرید باعث تقویت جایگاه شرکت HCLTech در بخش مخابرات از طریق بهبود خدمات مهندسی و استفاده از مالکیت معنوی، راه‌حل‌ها و مالکیت دارایی‌های خالص CSS سرنام (acquire specific assets) در میان ارائه‌دهندگان پیشرو خدمات ارتباطی (CSP) سرنام (Communications Service Providers) در اروپا، ژاپن، آمریکا و منطقه آسیا و اقیانوسیه می‌شود.

سی ویجایاکومار (C Vijayakumar) مدیرعامل و مدیر اجرایی HCLTech، در این ارتباط گفته است: «بر مبنای این معامله و مشارکت استراتژیک برنامه‌ریزی شده با HPE، در حال تقویت فعالیت‌های مخابراتی خود برای پاسخگویی به نیازهای بازار جهانی مخابرات هستیم که در حال تحول است. با ورود استعدادهای برتر مهندسی و جذب مالکیت معنوی که گروه فناوری ارتباطات شرکت اچ‌‌پی در اختیار دارد، در حال بهبود قابلیت‌های زیرساختی خود در حوزه مخابرات و برقراری ارتباط مستقیم با شرکت‌های CSP در مقیاس جهانی هستیم».

لازم به توضیح است که این معامله منوط به تاییدیه‌های نظارتی و سایر شرایط معمول است و انتظار می‌رود ظرف شش تا نه ماه نهایی شود. در سند رسمی که در تاریخ ۲۳ اردیبهشت میان دو شرکت رد و بدل شد، شرکت فناوری اطلاعات HCLTech برنامه خود را برای خریداری گروه فناوری ارتباطات (CTG) شرکت HPE به ارزش ۲۲۵ میلیون دلار به صورت نقدی اعلام کرد که شوک بزرگی را به صنعت فناوری اطلاعات وارد کرد. در شرایطی که هنوز مشخص نیست، هدف اچ پی از واگذاری این گروه بزرگ چه بوده است، اما کاملا مشخص است که شرکت HCLTech در نظر دارد به عنوان یک بازیگر فعال در صنعت مخابرات شناخته شود.

هر دو شرکت در بیانیه مشترکی که منتشر کردند، به وضوح اعلام کردند حدود ۱۵۰۰ کارمند به همراه ۷۰۰ پیمانکار متخصص در زمینه خدمات مهندسی مخابراتی که در کشورهای مختلف از جمله اسپانیا، ایتالیا، هند، ژاپن، چین، آمریکا و منطقه آسیا و اقیانوسیه فعالیت می‌کنند، به عنوان بخشی از توافقنامه به HCLTech خواهند رفت.

اشتراک‌گذاری:
برای ثبت نام در خبرنامه، عضو شوید.
مطالب مشابه
برای دریافت مشاوره و یا اطلاع از قیمت، با ما در تماس باشید.