جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

 ASUS EG500-E11 سرور یک یونیتی مناسب برای استقرار در لبه شبکه

دسته‌بندی بلاگ
فهرست مطالب

ASUS EG500-E11 مناسب برای استقرار در لبه شبکه است

ASUS EG500-E11 سروری یک یونیتی است که توانایی پشتیبانی از پردازنده‌های نسل چهارم Intel Xeon Scalable را دارد. در نگاه اول سرور فوق شبیه به سرورهای یک یونیتی مرسوم به‌نظر می‌رسد، اما تفاوت‌هایی با سرورهای یک یونیتی سنتی دارد. این سرور خوش‌ساخت ایسوس، در سمت چپ دو سینی برای نصب حافظه‌های NVMe از نوع ۲.۵ اینچی در اختیار کارشناسان شبکه قرار می‌دهد، اما به جای این‌که سینی‌ها در جلوی شاسی باشند، در پشت آن و کنار آرایه‌ای از فن‌های بزرگ قرار دارند.

در پنل پشت سرور، دو پورت USB 3 و یک درگاه VGA به همراه چراغ‌های LED و دکمه پاور قرار دارند که امکان اتصال تجهیزات خارجی به سرور را امکان‌پذیر می‌کنند. با توجه به این‌که سرور فوق از حافظه‌های ۲.۵ اینچی پشتیبانی می‌کند، مشکلی از بابت خرید و نصب این دیسک‌ها وجود ندارد. به طور مثال در تصویر زیر حافظه‌های حالت جامد NVMe ساخت شرکت سامسونگ را مشاهده می‌کنید که در سینی‌های مخصوص خود قرار گرفته‌اند.

اکنون به بخش جالب داستان می‌رسیم که پنل جلوی شاسی است که طیف گسترده و متنوعی از پورت‌ها را در ارتباط با انجام عملیات ورودی و خروجی در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد.

اولین ویژگی که مشاهده می‌کنیم جفت منابع تغذیه قرار گرفته روی سرور هستند که در نوع خود جالب توجه و نشان از هوشمندی طراحان سرور دارد. به بیان دقیق‌تر، ایسوس تلاش داشته تا سروری پایدار و قابل اعتماد طراحی و روانه بازار کند. ایسوس از پاورهای ۶۵۰ واتی در سمت چپ شاسی استفاده کرده است که در شکل زیر مشاهده می‌کنید.

در پنل مرکزی، یکسری ویژگی‌های جالب توجه را مشاهده می‌کنیم که شامل دو سینی درایو برای نصب حافظه‌های E1.S، ورودی/خروجی اصلی و یک رایزر PCIe تمام قد است.

یکی از اشکالاتی که به سرور فوق مطرح است عدم وجود برچسب‌های دقیق توصیف‌کننده عملکرد پورت‌ها است. مورد بعدی قرار دادن یکسری ویژگی‌ها در پشت سرور است. کارشناسان شبکه و افراد آشنا به فناوری اطلاعات با مواردی مثل قرار دادن پورت VGA، پورت‌های USB 3 و دکمه پاور در پشت شاسی آشنا هستند و می‌دانند چگونه از آن‌ها استفاده کنند، اما این مسئله برای تکنسین‌های تازه‌کار ممکن است کمی گمراه‌کننده باشد.

در پنل جلویی چهار پورت RJ45 قرار دارند که تشخیص عملکرد آن‌ها به شکل ظاهری سخت است. همین مسئله باعث می‌شود در نگاه اول به اشتباه از پورت‌ها استفاده کنید، اما عملکرد آن‌ها به این صورت است که اولین پورت سمت چپ پورت IPMI یا همان پورت مدیریتی است. دو پورت بعدی پورت‌های ۱۰Gbase-T هستند که اتصال به شبکه‌های ۱۰ گیگابیتی را از طریق تراشه Intel X710-T2 امکان‌پذیر می‌کنند. پورت نهایی به تنهایی در میان یک شکاف از درگاه‌های USB قرار گرفته و یک پورت کنسول است. این موارد باید برچسب‌گذاری شوند تا کار کارشناسان شبکه را ساده کنند.

وجود سینی‌های E1.S را باید ویژگی مدرن این سرور توصیف کنیم که دوست داریم همه سرورهای جدید به ویژگی مذکور تجهیز شوند. این سینی‌ها به شما اجازه می‌دهند حافظه‌های E1/E3 EDSFF را جایگزین M.2 و حافظه‌های حالت جامد ۲.۵ اینچی کنید. لازم به توضیح است که دو سینی داخلی ۲.۵ اینچی، دو اسلات M.2 به همراه یک سینی در پنل جلو برای نصب دو حافظه E1.S در نظر گرفته‌ شده‌اند تا سازمان‌ها مشکلی از بابت فضای ذخیره‌سازی نداشته باشند. هنگامی که درپوش سرور و پوشش جریان هوایی را برداریم به بخش اصلی داستان می‌رسیم. اولین چیزی که مشاهده می‌کنیم سوکت مخصوص نصب پردازنده نسل چهارم زئون اینتل است که هشت اسلات DIMM در کنار آن قرار دارند. این اسلات‌ها توانایی پشتیبانی از حافظه‌های DDR5 را دارند.

اگر به دقت به شاسی فوق نگاه کنید، متوجه می‌شوید که دو سینی نسبتا پنهان NVMe وجود دارد که فقط به صورت داخلی قابل دسترسی هستند. همان‌گونه که مشاهده می‌کنید چهار فن در پشت شاسی و دو جفت نیز در وسط قرار دارند. این فن‌های اضافی برای خنک‌سازی محفظه‌های ۲.۵ اینچی عقب و همچنین رایزر PCIe دوگانه در نظر گرفته شده‌اند.

با توجه به ویژگی‌های سخت‌افزاری سرور فوق باید بگوییم که ASUS EG500-E11 گزینه مناسبی برای کسب و کارهایی است که تمایل دارند از یک سرور مقرون به‌صرفه و مدرن برای انجام فعالیت‌های تجاری استفاده کنند.

اشتراک‌گذاری:
برای ثبت نام در خبرنامه، عضو شوید.
مطالب مشابه
برای دریافت مشاوره و یا اطلاع از قیمت، با ما در تماس باشید.