جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اینتل از پردازنده‌های قابل استفاده در رایانش لبه رونمایی کرد

دسته‌بندی بلاگ
فهرست مطالب

اینتل: پردازنده‌هایی برای رایانش لبه

شرکت اینتل از پردازنده‌های مرکزی (CPU) و اتم (Atom) جدید و همچنین پردازنده‌های گرافیکی Arc که امکان استفاده از آن‌ها در ارتباط با رایانش لبه‌ (edge computing) وجود دارد و گزینه مناسبی برای پاسخ‌گویی به نیازهای خرده فروشی‌ها، واحدهای تولیدی مستقر در بخش‌های مختلف کارخانه‌ها و مراقبت‌های بهداشتی هستند، رونمایی کرد. این شرکت اعلام کرد که این پردازنده‌های جدید تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۴ میلادی در دسترس خواهند بود و اعلام داشت که این تراشه‌ها توسط پلتفرم لبه‌ای Tiber اینتل پشتیبانی خواهند شد.

معرفی راهکارهای اترنت مبتنی بر هوش مصنوعی توسط اینتل، شامل کارت شبکه هوش مصنوعی (AI NIC)

اینتل در ادامه‌ تلاش‌های گسترده‌تر برای پشتیبانی از استاندارد اتصال باز برای کارهای هوش مصنوعی متنوع، اعلام کرد که مجموعه‌ای از راهکارهای اترنت بهینه‌سازی‌شده برای هوش مصنوعی را در اختیار شرکت‌ها و کارشناسان شبکه قرار خواهد داد. این راه‌حل‌ها شامل کارت شبکه هوش مصنوعی (AI NIC) اینتل و سیستم‌های استفاده‌کننده از تراشه‌های هوش مصنوعی Gaudi اینتل هستند. علاوه بر این، اینتل در حال کار روی راه‌حل‌های مبتنی بر ریزتراشه‌های اتصال‌‌دهنده هوش مصنوعی برای ادغام در طراحی تراشه‌ها و همچنین چند طرح مرجع اتصال‌دهنده هوش مصنوعی است که برای پاسخ‌گویی به نیازهای سفارشی و خاص‌منظوره شرکت‌ها طراحی خواهند شد.

این غول نیمه‌رسانا اعلام کرد که این محصولات را به عنوان بخشی از همکاری خود با کنسرسیوم اترنت فوق‌العاده (Ultra Ethernet Consortium) معرفی کرده است. گروهی که سال گذشته توسط بنیاد لینوکس تاسیس شد و به دنبال توسعه‌ یک مجموعه راه‌حل «اترنت فوق‌العاده» باز است که پاسخ‌گوی نیازهای فزاینده شبکه‌ایِ مرتبط با کارهای هوش مصنوعی و محاسبات با عملکرد بالا است.

اشتراک‌گذاری:
برای ثبت نام در خبرنامه، عضو شوید.
مطالب مشابه
برای دریافت مشاوره و یا اطلاع از قیمت، با ما در تماس باشید.