HPE Private Cloud، جایگاه HPE GreenLake را به عنوان یک پایگاه ابری ترکیبی تثبیت می‌کند

فهرست مطالب

در کنفرانس HPE Discover 2024، خبر اصلی حول محول ابر ترکیبی (Hybrid Cloud) و HPE GreenLake بود. بیش از ۷۰ درصد سازمان‌ها برای پیشبرد نوآوری‌های تجاری و دستیابی به چابکی و بازدهی عملیاتی بالاتر، به ابر ترکیبی روی می‌آورند. ابر ترکیبی به مشتریان امکان نوسازی محیط‌های فناوری اطلاعات سنتی خود را می‌دهد و در عین حال، پذیرش هوش مصنوعی و فناوری‌های ابر-محور را تسریع می‌کند. با این حال، شرکت‌ها برای بهره‌مندی واقعی از وعده‌های ابر ترکیبی، به راهکاری خاص نیاز دارند که اچ پی آن‌را hybrid by design نام‌گذاری کرده است. این رویکرد، یک الگوی عملیاتی ابری مبتنی بر پلتفرم یکپارچه را ارائه می‌دهد و در عین حال انعطاف‌پذیری، کنترل و آزادی از وابستگی به فروشنده را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

شرکت اچ‌پی‌ائی با معرفی قابلیت مجازی‌سازی اچ‌پی‌ائی (HPE-Virtualization) در خدمت فناوری HPE Private Cloud که از طریق سرویس‌های ابری اختصاصی اچ‌پی‌ائی در دسترس قرار خواهد گرفت، به گسترش قابلیت‌های ابر ترکیبی و نیاز سازمان‌ها مبنی بر یک زیرساخت مجازی کارآمد پاسخ داده است. ترکیب قابلیت‌های کامل ابر ترکیبی اچ‌پی‌ائی و اکوسیستم باز ابر ترکیبی این شرکت، جایگاه ابر HPE GreenLake را به عنوان یک پایگاه ابری ترکیبی آینده‌نگر برای سازمان‌ها تثبیت می‌کند.

مجازی‌سازی حرفه‌ای مبتنی بر KVM متن‌باز

قابلیت مجازی‌سازی اچ‌پی‌ائی، هسته‌ی مجازی‌ساز متن‌باز ماشین‌های مبتنی بر KVM مخفف (Kernel-based Virtual Machine) است که با نرم‌افزار مدیریت خوشه‌ی اچ‌پی‌ائی ترکیب می‌شود تا عملکرد بالا و دسترس‌‌پذیری مورد نیاز برای پردازش‌های سازمانی پرتقاضا را در اختیار سازمان‌ها قرار دهد. قابلیت مجازی‌سازی اچ‌پی‌ائی که از طریق صفحه‌ی کنترل ابری مدیریت می‌شود، نیاز به منابع مدیریت درون‌سازمانی را برطرف می‌سازد. لازم به توضیح است که KVM بر پایه‌ی اوبونتو (Ubuntu) کار می‌کند.

کاملا یکپارچه با HPE Private Cloud

قابلیت مجازی‌سازی اچ‌پی‌ائی، بخشی از راه‌حل کامل ابر اختصاصی است که در زمینه محاسبات، شبکه و ذخیره‌سازی بنا شده است. مشتریان از طریق به‌کارگیری HPE Private Cloud و قابلیت مجازی‌سازی اچ‌پی‌ائی از تجربه‌ای ساده و شهودی در مدیریت زیرساخت بهره‌مند خواهند شد. این تجربه شامل عملیات خودکار روز صفر، آماده‌سازی ماشین‌های مجازی با چند کلیک و پشتیبان‌گیری یکپارچه‌ از داده‌ها و مدیریت خودکار چرخه‌ی عمر است.

این راه‌حل به صورت ذاتی با سیستم ذخیره‌سازی HPE Alletra Storage MP یکپارچه می‌شود و عملکرد بالایی را برای بارهای کاری پرتقاضای داده‌ای و کاهش کارآمد داده‌ها ارائه می‌دهد. سیستم ذخیره‌سازی HPE Alletra Storage MP با قابلیت‌های ذخیره‌سازی نرم‌افزار محور (SDS) از مقیاس‌پذیری مستقل برای بهینه‌سازی نیازمندی‌های خاص هر بار کاری پشتیبانی می‌کند و تکثیر داده‌ها را به ابر عمومی ساده می‌کند.

یک پلتفرم ابر ترکیبی باز و آینده‌نگر

شرکت اچ‌پی‌ائی اذعان دارد که نوسازی فناوری اطلاعات باید فراتر از مجازی‌سازی گسترش یابد. HPE Private Cloud از بارهای کاری مجازی‌شده، ابر-محور و هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده از ماشین‌های مجازی، کانتینرها و سخت‌افزار بدون سیستم‌عامل را فراهم می‌آورد. شرکت‌هایی که HPE Private Cloud را انتخاب می‌کنند، علاوه بر یکپارچه‌سازی‌های پیشرو بر مبنای محصولات شخص ثالث، از یکپارچه‌سازی ذاتی با سرویس‌های ابر ترکیبی اچ‌پی‌ائی مانند حفاظت از داده‌ها و تاب‌آوری سایبری و مدیریت عملیات فناوری اطلاعات مبتنی بر هوش مصنوعی بهره‌مند می‌شوند. تمام سرویس‌ها از طریق یک الگوی مدیریت ابری مبتنی بر پلتفرم یکپارچه، با استفاده از زیرساخت HPE GreenLake ارائه می‌شوند.

HPE GreenLake، به عنوان رهبر ابر ترکیبی که به ۳۴۰۰۰ مشتری با مجموع ارزش کل قراردادهای مادام‌العمر ۱۵ میلیارد دلاری سرویس‌دهی می‌کند، متعهد به استانداردهای باز و پشتیبانی چند فروشنده‌ای و چند ابری است. اچ‌پی‌ائی همچنان به همکاری با رهبران صنعت در حوزه‌ی مجازی‌سازی و فناوری کانتینر ادامه می‌دهد و بهترین راه‌حل‌ها برای پاسخ‌گویی به نیازهای مشتریان را در اختیارشان قرار می‌دهد.

مجموعه‌ای کامل از قابلیت‌های ابر ترکیبی

با افزوده شدن قابلیت HPE-Virtualization ، این شرکت به اولین عرضه‌کننده‌ای تبدیل می‌شود که مجموعه‌ای کامل از قابلیت‌ها و خدمات حرفه‌ای در سراسر پشته‌ی فناوری ابر ترکیبی را ارائه می‌دهد. این مجموعه شامل زیرساخت ابر اختصاصی ماژولار با خودکارسازی مبتنی بر هوش مصنوعی، مجازی‌سازی و بخش‌بندی شبکه (شبکه‌سازی HPE Aruba)، انتقا داده‌ها با تجربه‌ای یکپارچه در ابر اختصاصی و عمومی با استفاده از SDS (سیستم ذخیره‌سازی نرم‌افزارمحور HPE Alletra Storage MP)، مجموعه‌ای کامل از محیط‌های اجرایی (ماشین‌های مجازی، کانتینرها، سخت‌افزار بدون سیستم‌عامل) و چارچوب‌های هوش مصنوعی، خدمات ابری چند ابری و چند فروشنده‌ای برای مدیریت عملیات فناوری اطلاعات و تاب‌آوری سایبری و گزارش‌دهی پایدار است. 

صرفه‌جویی ۵ برابری در هزینه کل مالکیت (TCO) با رویکرد سه مرحله‌ای ترکیبی

سازمان‌ها از طریق به‌کارگیری HPE Private Cloud و همکاری با اچ پی برای نوسازی زیرساخت مجازی‌سازی‌شده‌ی فناوری اطلاعات خود، می‌توانند تا ۵ برابر در هزینه مالکیت کل صرفه‌جویی کنند. اچ پی یک رویکرد جامع سه مرحله‌ای را تعریف کرده است:

بهینه‌سازی: با استفاده از HPE Cloud Physics اندازه‌ی محیط مجازی‌سازی توسط مشتری قابل تنظیم است. به طوری که مشتریان می‌توانند از مزایای معماری  HPE Private Cloud با توجه به هزینه کل مالکیت بهره‌مند شوند.

نوسازی: برای تسریع در پذیرش پلتفرم‌های ابر-محور و هوش مصنوعی، امکان استفاده از سرویس‌های اچ پی به شکل خاص‌منظوره وجود دارد. در این مسیر، مشتریان می‌توانند از قابلیت‌های ارائه شده توسط زیرساخت مثل انتقال داده‌ی Zerto، سرویس‌های کانتینری اچ پی، قابلیت مجازی‌سازی اچ پی، راه‌حل‌های شخص ثالث و شرکای ابر عمومی استفاده کنند.

تسهیل: با استفاده از تجربه‌ی عملیاتی یکپارچه‌ی پلتفرم ابری HPE GreenLake و سرویس‌های ابری ترکیبی اچ پی که به صورت ذاتی چند فروشنده‌ای و چند ابری هستند، مدیریت محیط‌های مختلف در ابرهای اختصاصی و عمومی ساده‌تر می‌شود.

جدول زمانی راه‌اندازی

قابلیت مجازی‌سازی اچ پی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. این قابلیت در رویداد HPE Discover 2024 معرفی شده است و انتظار می‌رود ابتدا به عنوان بخشی از نسخه‌ی تجاری HPE Private Cloud منتشر شود.

اشتراک‌گذاری:
برای ثبت نام در خبرنامه، عضو شوید.
مطالب مشابه
برای دریافت مشاوره و یا اطلاع از قیمت، با ما در تماس باشید.