T700 Crucial: جهشی بزرگ در سرعت با PCIe Gen 5

T700 Crucial
فهرست مطالب

T700 Crucial

درایوهای حالت جامد که از پروتکل PCIe NVMe Gen 4 پشتیبانی می‌کنند، سرعت بسیار بالایی بودند، اما آنچه در این مطلب به شما خواهیم گفت، متفاوت از درایوهای موجود در بازار است، زیرا درایو مذکور، سرعت خیره‌کننده‌ای در اختیارتان قرار می‌دهد. به لطف فرم فکتور M.2 شبیه به درایوهای موجود در بازار، Crucial T700 می‌تواند به سرعت‌های خواندن متوالی 12400 مگابایت بر ثانیه و سرعت‌ نوشتن 11800 مگابایت در ثانیه درست پیدا کند. با این حال، باید به یاد داشته باشید که سرعت انتقال داده به تنهایی مهم نیستند، بلکه این نحوه پاسخگویی سیستم پس از نصب PCIe NVMe Gen 5 است که اهمیت زیادی دارد و به عنوان معیار اندازه‌گیری IOPS یا عملیات ورودی/خروجی در ثانیه مورد توجه قرار دارد.

Crucial T700 می‌تواند به سرعت 1.5 میلیون IOPS دست یابد، که باعث می‌شود دسکتاپ یا لپ‌تاپ بسیار سریع عمل کند. در کنار سرعت‌های خواندن و نوشتن چشم‌گیر، این درایو DirectStorage به طور پیش‌فرض یک فضای ذخیره‌سازی 4 ترابایتی را ارائه می‌دهد که نقش مهمی در انجام سریع کارها دارد. به طور مثال، اگر کارهای گرافیکی سنگین انجام می‌دهید، بدون شک به درایوی نیاز دارید که بتواند اطلاعات را با سرعت بالایی خوانده یا به آن‌ها بنویسد. با این‌حال، توجه داشته باشید که این سرعت‌های خواندن و نوشتن بالا همراه با هزینه‌ای هستند که افزایش دما است.

بنابراین، قبل از نصب و استفاده از این درایو باید اطمینان حاصل کنید سیستم دارای مکانیزم خنک‌کنندگی کارآمد و سطح بالا است و قادر است گرمای تولید شده توسط درایو را به خوبی دفع کند. اگر نسبت به این مسئله بی توجه باشید، T700 به دلیل گرمای زیادی که تولید می‌کند، افت محسوس عملکرد و سرعت را خواهد داشت و موفق نخواهید شد از مزایای آن به بهترین شکل بهره‌مند شوید.

Crucial T700 یک درایو حالت جامد PCIe 5.0 x4 M.2 است که با استفاده از فناوری 232 لایه TLC NAND ساخته شده است. این درایو دارای سرعت‌های خواندن متوالی 12,400 MB/s و نوشتن متوالی 11,800 MB/s است و به همین دلیل یک انتخاب خوب برای کارهای ویدیوی، رندرینگ سه بعدی و اجرای برنامه‌های سنگین است. همچنین، هنگامی که از Microsoft DirectStorage و GPU decompression همراه با درایو فوق استفاده کنید، نرخ رندر بافت‌های گرافیکی با وضوح بالا را تا 60% سریع‌تر می‌کند. همچنین، نقش کلیدی بر کاهش بار کاری پردازنده مرکزی خواهد داشت تا بتواند به شکل بهتری به سایر وظایف رسیدگی کند. همان‌گونه که اشاره کردیم، این SSD باید همراه با یک  خنک‌کننده مورد استفاده قرار بگیرد تا عملکرد در بهترین شرایط باشد.

به لطف سرعت‌های خواندن متوالی 12,400 MB/s و نوشتن متوالی 11,800 MB/s  بالا، Crucial T700 PCIe 5.0 NVMe SSD تقریبا 2 برابر سریع‌تر از Crucial PCIe 4.0 SSD قبلی است. Crucial، که زیرمجموعه شرکت مایکرون (Micron) است، همکاری نزدیکی با تولیدکنندگان پردازنده‌های مرکزی و مادربردها دارد که همین مسئله باعث شده تا بتواند یک درایو قدرتمند و سطح بالا را طراحی کند. همچنین، ظرفیت ذخیره‌سازی 4 ترابایتی که ارائه می‌دهد، آن‌را به گزینه مناسبی برای انجام بازی‌ها، کارهای ویدیویی با کیفیت 8K/UHD و میزبانی فایل‌ها تبدیل کرده است.

اشتراک‌گذاری:
برای ثبت نام در خبرنامه، عضو شوید.
مطالب مشابه
برای دریافت مشاوره و یا اطلاع از قیمت، با ما در تماس باشید.