چرا شرکت‌ها سری‌های مختلف سرور پرولیانت اچ پی را انتخاب می‌کنند؟

سرور پرولیانت
فهرست مطالب

سرور پرولیانت

سرور پرولیانت اچ پی (HPE ProLiant) از راهکار منحصر به‌فردی برای انجام محاسبات استفاده می‌کنند تا روند انجام کارها سریع‌تر شده، مدیریت زیرساخت روند ساده‌تری پیدا کرده و سرپرستان شبکه بتوانند به خودکارسازی وظایف بپردازند. این راه‌حل منحصر به‌فرد، راه را برای دستیابی به یک پلتفرم ابری ترکیبی انعطاف‌پذیر هموار می‌کند، زیرا مدل‌های مختلف سرور پرولیانت از مقیاس‌پذیری و گسترش‌پذیری در عالی‌ترین سطح پشتیبانی می‌کنند و امکانات لازم برای اتوماسیون، بهبود امنیت و بهینه‌سازی را همراه با هوش‌مندی داخلی در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهند. بدیهی است هنگامی که صحبت از مزایای محصولی مثل سرور پرولیانت اچ پی به میان می‌آید، بهتر است با ذکر دلایل به بررسی این موضوع بپردازیم. بنابراین، به سراغ نتایج دو نظرسنجی انجام شده توسط شرکت‌های TechValidate و Spiceworks رفتیم که از مشتریان خود یک سوال ساده پرسیده‌اند؛ چرا از سرورهای پرولیانت اچ پی استفاده می‌کنید؟

امروزه کسب‌وکارها نیازمند زیرساختی هستند که توانایی انجام کارهای پیچیده‌تر را داشته باشد و بتواند حجم زیادی از داده‌ها را ذخیره‌سازی و پردازش کند، به طوری که کارمندان بتوانند به سهولت به اطلاعات موردنیاز خود دسترسی داشته باشند. بنابراین، بخش فناوری اطلاعات باید برای همگام شدن با این نیازها مدرن شود. با تحت فشار قرار گرفتن فناوری اطلاعات بیش از هر زمان دیگری، شرکت‌ها به سختی قادر به پیش‌بینی تقاضا هستند. این در حالی است که باید انعطاف‌پذیری و ظرفیت کافی برای پاسخگویی به نیازهای تجاری در لحظه، نه روزها یا هفته‌ها را داشته باشند.

با وجود بسیاری از راهکارها و رویکردهای انتخابی، رهبران فناوری اطلاعات باید عوامل زیادی را در نظر بگیرند تا بتوانند استراتژی‌ تدوین کنند که بتواند به نیازهای فناوری اطلاعات در حال تغییر و روبه‌رشد پاسخ دهد. بنابراین، اجازه دهید به سراغ 10 پاسخی برویم که مدیران ارشد فناوری اطلاعات در ارتباط با دلایل به کارگیری سرورهای پرولیانت ارائه کرده‌اند. پاسخ‌های ارائه شده به ما خواهند گفت چرا کسب و کارها اکوسیستم سرور HPE ProLiant را به عنوان زیرساخت محاسباتی هوشمند خود برای حل چالش‌های کلیدی فناوری اطلاعات انتخاب می‌کنند.

1. تنظیم و بهینه‌سازی کارها با یک کلیک

با قابلیت تطبیق کارها در انواع مدل‌های سرور پرولیانت اچ پی، می‌توانید به سرعت و به شکل کارآمدی از میان مجموعه‌ای از پروفایل‌های از قبل تنظیم شده، گزینه مناسب انتخاب کنید. مهندسان با استعداد و باتجربه در شرکت اچ پی، ساعت‌های بی‌شماری را صرف آزمایش، مقایسه و تحلیل کارهای مختلف کرده‌اند تا این تنظیمات از پیش تعیین شده را ایجاد کنند و روند تنظیم بایوس را آسان‌تر کنند. با یک کلیک، این پروفایل‌ها به شما اجازه می‌دهند ویژگی‌های موردنیاز خود را از زیرمجموعه‌ای از گزینه‌های موجود در بایوس انتخاب کنید و مورد استفاده قرار دهید.

2. نظارت و بهینه‌سازی بارهای کاری در زمان واقعی

سرورهای اچ پی اجازه می‌دهند عملکرد سرور را در زمان واقعی و بر مبنای معیارهای کلیدی که در اختیار دارید مورد بررسی قرار دهید و در ادامه از توصیه‌ها و پیشنهادی ارائه شده به منظور بهبود عملکرد سرور ارائه می‌دهند. این توصیه‌ها بر اساس منابعی که در حال استفاده هستند، ارائه می‌شوند. به بیان دقیق‌تر، با نظارت بر عملکرد سرور و تحلیل نتایج در طول زمان، می‌توانند به شما کمک کنند تا عملکرد سرور را بهبود دهید. این همان هوش داخلی است که اچ پی سال‌های متمادی روی آن کار کرده تا محصولاتش بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

3. سهولت در میزبانی و انتقال بارهای کاری در سرور پرولیانت

HPE Right Mix Advisor یک راهکار نوآورانه در صنعت است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا استراتژی‌های ابری ترکیبی خود را با اطمینان توسعه دهند. Right Mix Advisor پیشنهاد می‌کند کدام کارها و برنامه‌ها برای انتقال به ابر عمومی یا نگهداری در یک زیرساخت خصوصی مناسب هستند. همچنین، توصیه می‌کند که چگونه روند انتقال کارها را مدیریت کنید تا بتوانید به شکل مناسبی از ابر ترکیبی مطابق با نیازهای خاص تجاری استفاده کنید.

4. به محافظت از سیستم‌ها حتی در هنگام انتقال کمک می‌کند

HPE Server Configuration Lock از سیستم‌ها در زمان انتقال و استقرار در مکان‌های غیر ایمن مثل خرده‌فروشی‌ها، نقاط دسترسی در فضای باز، پلتفرم‌های اینترنت اشیا و موارد دیگر محافظت می‌کند. به بیان دقیق‌تر، این اطمینان خاطر را می‌دهد که سیستم دستکاری نشده است و در وضعیت آسیب‌پذیر قرار ندارد. به این ترتیب، سیستم‌هایی که از یک مکان به مکان دیگر در زنجیره تامین منتقل می‌شوند در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر نخواهند بود.

5. نظارت مستمر بر بایوس و فریم‌ور

Silicon Root of Trust HPE تشخیص سریع یک سرور به خطر افتاده از نظر امنیتی را حتی تا حدی که به آن اجازه بوت ندهد، فراهم می‌کند. Silicon Root of Trust BIOS و تمام فایل‌های حیاتی سرورهای پرولیانت، قبل از ساخت سرور روی یک تراشه ASIC اختصاصی اچ پی نوشته می‌شوند و یک اثر انگشت تغییرناپذیر در ماژول سیلیکونی iLO برای آن‌ها ایجاد می‌شود که در فرآیند بوت شدن سرور، به دقت همه چیز را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. این رویکرد تضمین می‌کند که هکرها شانس بسیار کمی برای اجرای کدهای مخرب خواهند داشت.

6. سریع‌ترین مسیر برای بازگرداندن یک سرور به خطر افتاده به حالت آنلاین

HPE Server System Restore، فرآیند بازیابی خودکار از یک اتفاق ناخواسته یا رویداد امنیتی، از جمله بازگرداندن فریم‌ور معتبر و تسهیل بازیابی سیستم عامل، برنامه و اتصالات داده‌ای را امکان‌پذیر می‌کند. به بیان دقیق‌تر، یک مسیر سریع برای بازگرداندن سرور به حالت آنلاین و عملیات عادی ارائه می‌دهد.

7. حذف ساده و ایمن داده‌ها در پایان عمر مفید

HPE One Button Secure Erase، اجازه می‌دهد با خیال آسوده و ساده به حذف اطلاعات مهم بپردازید و مطمئن باشید که بازگرداندن اطلاعات، امکان‌پذیر نیست. این در حالی است که ابزارهایی برای محافظت از رمزهای عبور، ذخیره‌سازی تنظیمات پیکربندی و انتقال داده‌ها به سرور دیگری را در اختیارتان قرار می‌دهد. با حذف تمام داده‌های کاربر که روی سرور قرار دارند (اطلاعات ذخیره‌شده روی حافظه‌های غیر فرار) مطابق با استانداردهای NIST، One-Button Secure Erase بازنشستگی یا استقرار مجدد سرور ساده‌تر و ایمن‌تر می‌شود.

8. نظارت و مدیریت لحظه‌ای بر سرورهای پرولیانت

مدیریت HPE iLO 5 بینش‌های دقیقی در مورد وضعیت و عملیات سرور ارائه می‌دهد و به مدیران سیستم اجازه می‌دهد تا سرورها را از راه دور در هر مکان و زمانی نظارت و مدیریت کنند. با استفاده از مجموعه ابزارهای تامین امنیت سرور، iLO نظارت و تامین هوشمند (intelligent provisioning) را برای ساده‌تر کردن مدیریت و نظارت بر سرور در اختیار کارشناسان قرار می‌دهند.

9. به کارگیری هوش مصنوعی برای حفظ پایداری محیط‌های عملیاتی

HPE InfoSight for Servers یک ویژگی منحصر به فرد برای سرورهای HPE ProLiant و سایر زیرساخت‌های اچ پی به شمار می‌رود که رویکردی جامع برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها ارائه می‌دهد. ابزاری که قادر است اطلاعات میلیون‌ها سنسور را در ثانیه جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند. با استفاده از معماری مبتنی بر هوش مصنوعی، InfoSight به طور مداوم از داده‌های تله‌متری جمع‌آوری شده یاد می‌گیرد تا بتواند محیط عملیاتی را درک کرده و پیشنهادهای دقیقی به سرپرستان شبکه ارائه دهد. InfoSight از تحلیل پیش‌بینی‌کننده و موتور توصیه‌گر خود برای تجزیه و تحلیل داده‌های سلامت و بررسی عملکرد سرور استفاده می‌کند و با ارائه تحلیل‌های پیش‌گویانه، مانع از بروز مشکلات غیرمنتظره می‌شود.

10. قابلیت‌های جامع زیرساخت نرم‌افزار-محور

HPE OneView پایه و اساس یک زیرساخت نرم‌افزارمحور قدرتمند را برای سرورهای پرولیانت (HPE ProLiant) ، سینرژی (HPE Synergy) و سرورهای آپولو (HPE Apollo) ارائه می‌دهد که توسط بزرگ‌ترین شرکای اچ پی پشتیبانی می‌شود. همچنین، یک واسط برنامه‌نویسی کاربردی (API) را نیز برای کمک به توسعه‌دهندگان و کارشناسان شبکه در اختیارشان قرار می‌دهد. HPE OneView به تیم‌های فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد از طریق خودکارسازی گسترده عملیات، فرآیند نظارت بر چرخه عمر زیرساخت را به شکل ساده‌تری انجام دهند. همچنین، امنیت قوی با رمزگذاری‌های CNSA سرنام (Commercial National Suites Algorithm) ، گواهینامه (FIPS) سرنام Federal Information Processing Standards، احراز هویت چند عاملی و جامع‌ترین ویژگی ارزیابی ورود single-sign-on ارائه می‌دهد.

امروزه بهترین تعریف برای امنیت چیست؟

امنیت، مجموعه فناوری‌ها و روش‌هایی است که برای حفاظت از سیستم‌ها و دارایی‌های دیجیتال سازمان به مرحله اجرا گذاشته می‌شود. این مجموعه اقدامات با هدف محافظت از شبکه‌ها، دستگاه‌ها، نرم‌افزارها و داده‌ها انجام می‌شود.

امنیت، اصل مهمی که سازمان‌ها دقت نظر خاصی به آن دارند

سازمان‌ها متناسب با گستردگی فعالیت‌های تجاری، ممکن است چندین سرور در زیرساخت‌های خود داشته باشند. اچ پی در ارتباط با مقوله امنیت و محافظت از مشتریان کاملا حساس است. به عنوان یک تولیدکننده برتر، وظیفه خود می‌داند از مشتریانش در برابر تهدیدات و بدافزارهای سیستمی محافظت کند. بنابراین، یک مکانیزم امنیتی کارآمد که به تشخیص تهدیدات کمک می‌کند و در عین حال ارزیابی‌های پیشگیرانه‌ای برای محافظت از اطلاعات ارائه می‌دهد، با هدف افزایش سطح اعتماد مشتریان، در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. 

هنگامی که صحبت از امنیت شبکه و فرآیندهای امنیتی در شبکه مطرح می‌شود، منظور ما مجموعه اقداماتی است که با هدف بررسی ترافیک شبکه و کنترل مرزهای شبکه انجام می‌شود. کارآمدترین راهکار در این زمینه مرزبندی است. مرزبندی، تقسیم و تفکیک، راه‌کارهای عالی هستند که اجازه می‌دهند هرآن‌چه به شبکه سازمانی وارد و خارج می‌شود را زیر نظر بگیرید.

شرکت‌هایی که تمایل به استقرار ابرهای خصوصی دارند، باید از بهترین مکانیزم‌های امنیتی برای محافظت از زیرساخت‌های خود استفاده کنند. بنابراین، سرور باید حداقل ملزومات اولیه را برای محافظت از استقرارهای درون سازمانی در اختیار کسب و کارها قرار دهد. زمانی که درباره استقرار ابرهای خصوصی سخن می‌گوییم، نباید از نقش هایپروایزرها غافل شویم که زمینه را برای استقرار زیرساخت‌های مجازی هموار می‌کنند. هایپروایزرهایی که روی سرورها نصب می‌شوند، به کارشناسان شبکه اجازه می‌دهند تا ماشین‌های مجازی را تعریف و پیکربندی کنند تا کارمندان بتوانند به خدمات موردنیاز خود دسترسی داشته باشند. بنابراین، وجود راه‌حل‌های امنیتی که توانایی محافظت از داده‌های ذخیره‌شده در ماشین‌های مجازی را دارند ضروری است.

اشتراک‌گذاری:
برای ثبت نام در خبرنامه، عضو شوید.
مطالب مشابه
برای دریافت مشاوره و یا اطلاع از قیمت، با ما در تماس باشید.