اینتل در نظر دارد یک پلتفرم باز هوش مصنوعی سازمانی طراحی کند

فهرست مطالب

پلتفرم باز هوش مصنوعی

شرکت اینتل برای ساخت یک «پلتفرم باز هوش مصنوعی سازمانی» با شرکت‌های VMware، Red Hat، SAP و چند فروشنده مستقل نرم‌افزاری (ISV) در حال همکاری است.

 

این غول نیمه‌رسانا در تلاش برای به چالش کشیدن انویدیا، در حال توسعه‌ این پلتفرم باز است. مجموعه‌ راه‌حل‌های نرم‌افزاری اختصاصی انویدیا، نقش مهمی در تسلط این شرکت بر حوزه‌ محاسبات هوش مصنوعی با پردازنده‌های گرافیکی‌ این شرکت داشته‌اند. اینتل در این ارتباط گفته است: «هدف از پیاده‌سازی چنین پلتفرمی در مقیاس صنعتی، توسعه‌ سیستم‌های هوش مصنوعی مولد چند-تامین‌کننده و باز است که سهولت در استقرار، عملکرد و ارزش‌آفرینی را در کلاس خود ارائه دهند. این امر بر مبنای برنامه راهبردی بازیابی‌تقویت‌شده‌ مولد (retrieval-augmented generation) که به اختصار RAG شناخته می‌شود، امکان‌پذیر خواهد بود.

اینتل علاوه بر همکاری با برادکام مالک شرکت VMware با شرکت‌های Red Hat و SA نیز قراردادهایی منعقد کرده تا بتواند بر مبنای راه‌حل چندین فروشنده مستقل نرم‌افزار (ISV)، پلتفرم مذکور را پیاده‌سازی کند. همچنین، استارت‌آپ Articul8 نیز در زمینه آماده‌سازی پلتفرمی برای هوش مصنوعی مولد امن، کامل و بهینه‌سازی‌شده با اینتل همکاری خواهد داشت. از شرکت‌های بزرگ دیگری که در این زمینه با اینتل همکاری خواهند کرد باید به Anyscale، DataStax، Domino، KX Systems، MariaDB، MinIO، Qdrant، Redis، Yellowbrick و Zilliz اشاره کرد.

اینتل اعلام کرد در ابتدای کار، بر فرآیند تعریف و پیاده‌سازی‌ خطوط لوله (pipeline) هوش مصنوعی مولد امن بر مبنای به کارگیری پردازنده‌های زئون و Gaudi متمرکز خواهد بود. همچنین، در نظر دارد از ظرفیت زیرساخت ابری توسعه‌دهندگان Intel Tiber برای توسعه‌ اکوسیستم و اعتبارسنجی RAG و خطوط لوله‌ در آینده ادامه دهد. این شرکت اعلام کرده است که به دنبال جذب ISVهای بیشتری است تا اکوسیستمی کارآمد و قدرتمند را پیاده‌سازی کند.

اشتراک‌گذاری:
برای ثبت نام در خبرنامه، عضو شوید.
مطالب مشابه
برای دریافت مشاوره و یا اطلاع از قیمت، با ما در تماس باشید.