کارت شبکه ۵ گیگابیت اترنت IOCrest با چیپ Realtek RTL8126

دسته‌بندی بلاگ
فهرست مطالب

مدت زمان زیادی است که کاربران و کارشناسان شبکه دنبال کارت شبکه ۵ گیگابیت اترنت هستند. تا به امروز، شرکت‌ها اغلب روی ساخت کارت‌های ۱۰ گیگابیت و ۲.۵ گیگابیت متمرکز بودند و خبر چندانی از کارت‌های ۵ گیگابیت نبود. اکنون، یک تراشه جدید تحت عنوان Realtek RTL8126 به بازار عرضه شده که امکان خرید کارت‌های شبکه ۵ گیگابیت مقرون به صرفه را امکان‌پذیر کرده است. مدلی که ما برای بررسی انتخاب کرده‌ایم، کارت IOCrest هست.

IOCrest 5GbE PCIe Adapter

این کارت ابعاد ظاهری کوچکی دارد و به اسلات PCIe متصل می‌شود. نمای جلوی کارت فوق را در شکل زیر مشاهده می‌کنید.

اگر کارت را برگردانید، به وضوح تراشه Realtek را مشاهده می‌کنید.

در پشت کارت، برچسب‌های مختلفی که شامل شماره سریال و مک آدرس کارت است را مشاهده می‌کنید.

در شکل زیر پورت و براکت بلند کارت را مشاهده می‌کنید.

البته، کارت فوق یک براکت کوتاه نیز دارد.

سخت‌افزار تعبیه شده در این کارت عملکرد بالایی دارند و توانایی رسیدگی به ترافیک سنگین شبکه را دارد. اکنون، اجازه دهید به سراغ نصب کارت برویم.

نصب Realtek RTL8126

برای نصب این کارت در سیستم عامل ویندوز ۱۱ و سیستم عامل‌های دیگر، ابتدا باید درایور مربوطه را نصب کنید. درایور این کارت به راحتی از سایت Realtek قابل دانلود است.

بعد از نصب درایور، سیستم تشخیص می‌دهد که کنترلری از خانواده Realtek PCIe 5GbE نصب شده است.

از فهرست زیر، می‌توانید مشاهده کنید که با سرعت ۵۰۰۰ مگابیت بر ثانیه از طریق یک سوئیچ به شبکه متصل شده‌ایم.

برای افرادی که کنجکاو هستند، باید بگوییم که این کارت به سوئیچ NICGIGA S100-0800T که ما بررسی کردیم، وصل شده است. این سوئیچ ۸ پورت غیرمدیریتی از پهنای باند 10 گیگابیت اترنت و به طبع آن از سرعت ۵ گیگابیت اترنت هم پشتیبانی می‌کند.

عملکرد کارت IOCrest 5GbE PCIe

از نظر عملکرد، این کارت قطعا خیلی سریع‌تر از کارت‌های ۲.۵ گیگابیت اترنت است. لازم به توضیح است که کارت فوق را ۷۲ ساعت با ۱۰۰ درصد بار تست کردیم و مشکلی مشاهده نکردیم. البته، مشخص است که بسیاری از کاربران از کارت ۵ گیگابیت اترنت تا به این اندازه استفاده نمی‌کنند، اما برای ما مهم بود که ببینیم کارت فوق در اثر فشار بار زیاد چه عکس‌المللی از خود نشان می‌دهد.

یکی از مشکلات بزرگ کارت مذکور این است که سوئیچ‌های مناسب برای آن کم هستند. سوئیچ‌های ۲.۵ گیگابیت ارزان هستند. سوئیچ‌های ۵ گیگابیت سخت پیدا می‌شود. بنابراین، اگر در زمینه یافتن سوییچ‌های 5 گیگابیت با مشکل روبرو هستید، می‌توانید به جای کارت ۵ گیگابیت، کارت ۱۰ گیگابیت خریداری کنید. البته توجه داشته باشید که مصرف برق کارت ۵ گیگابیتی که ما تست کردیم ۳ وات کمتر از کارت ۱۰ گیگابیت است.

دلیل اصلی برای خرید این کارت، قیمت آن است. اگه تنها دو تا کامپیوتر دارید و می‌خواهید یک شبکه‌ی ارزان با کابل Cat 5e میان آن‌ها برقرار کنید، این کارت همان چیزی است که به آن نیاز دارید. همان‌گونه که اشاره کردیم، عملکرد کارت فوق دو برابر کارت ۲.۵ گیگابیت اترنت هست و قیمتش فقط کمی بیشتر است. این کارت می‌تواند با سرعت ۲.۵ گیگابیت هم کار کند و شاید آینده‌نگرتر باشد، اما باید درایور را به شکل دستی نصب کنید. همچنین قیمت به مراتب کمتری نسبت به کارت‌های ۱۰ گیگابیت اترنت دارد که با قیمت زیر ۲۰ دلار به سختی قادر به یافتن آن‌ها هستید.

 

اشتراک‌گذاری:
برای ثبت نام در خبرنامه، عضو شوید.
مطالب مشابه
برای دریافت مشاوره و یا اطلاع از قیمت، با ما در تماس باشید.