جیتکس 2024: شرکت e& امارات، سریع‌ترین سرعت 5G جهان را به نام خود ثبت کرد

سریع‌ترین سرعت 5G جهان
فهرست مطالب

سریع‌ترین سرعت 5G جهان

شرکت e& امارات که بازوی مخابراتی این شرکت به شمار می‌رود، موفق شد با راه‌اندازی شبکه 5G-Advanced با سرعت 62 گیگابیت بر ثانیه، سریع‌ترین شبکه ارتباطی را در اختیار ساکنان امارات قرار دهد و به این شکل، لقب سریع‌ترین سرعت 5G را به خود اختصاص داد.

این شرکت با استفاده از سخت‌افزارهای پیشرفته و الگوریتم‌های پیچیده مانند MU-MIMO (چند کاربره، چند ورودی، چند خروجی)، استقرار دکل‌های توزیع و انتشار سینگال‌های 5G در باندهای فرکانسی بالا و پایین بر روی یک معماری ساده به سرعت 62 Gbps دست پیدا کرده است. این دستاورد خیره‌کننده، نقش مهمی در پیشبرد و پیشرفت پروژه‌های نوآورانه خواهد داشت و به صنایع کمک می‌کند تا بتوانند تحول دیجیتال را به بهترین شکل متجلی کرده و با کمترین تاخیر در عصر اطلاعات‌محور، فعالیت‌های تجاری را انجام دهند. در عصر تحول دیجیتال، این دستاورد راه را برای نوآوری‌های فناورمحور هموار خواهد کرد که تحولی بزرگ، نه تنها در امارات متحده عربی، بلکه در مقیاس منطقه‌ای و جهانی به وجود خواهد آورد.

خالد مرشد، مدیر ارشد فناوری و اطلاعات شرکت e& امارات، نقش مهمی در دستیابی به این شبکه پیشرفته ارتباطی داشته است. او گفته است: «شبکه جدید، عملکرد پایداری در اختیار صنایع قرار خواهد داد، اما نوآوری در اینجا متوقف نمی‌شود. e& از توان هوش مصنوعی (AI) برای ارائه تجربیات بی‌نقص و شخصی‌سازی شده به هر مشتری استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، فناوری‌های هوش مصنوعی، ابتکارات هوشمندانه صرفه‌جویی در انرژی را هدایت خواهند کرد، به حفظ برتری فناوری کمک خواهند کرد و انتشار کربن را کمتر خواهد کرد».

همسو با برنامه دیجیتال بلندپروازانه امارات متحده عربی، سرمایه‌گذاری بی‌وقفه e& در حوزه شبکه و فناوری‌ها، بیان‌گر تعهد این سازمان و کشور بر ارائه خدمات دیجیتال ممتاز به شهروندانش است. با اتخاذ آخرین راه‌حل‌های 5G-Advanced، این کشور نه تنها تجربیات بی‌نظیری در اختیار افراد و سازمان‌ها قرار می‌دهد، بلکه راه را برای دستیابی به سرعت‌های دانلود فوق‌العاده در آینده هموار خواهد کرد. این دستاورد منحصر به فرد e&، جایگاه امارات را به عنوان پیشگام در صنعت مخابرات تثبیت می‌کند و نشان می‌دهد که این کشور برنامه‌های بلندمدتی برای عصر دیجیتال دارد.

اشتراک‌گذاری:
برای ثبت نام در خبرنامه، عضو شوید.
مطالب مشابه
برای دریافت مشاوره و یا اطلاع از قیمت، با ما در تماس باشید.