سرور HPE ProLiant DL145 Gen11

سرور HPE ProLiant DL145 Gen11 سرور تازه نفس اچ پی است که برای استقرار در لبه شبکه طراحی شده و عملکرد بالایی را برای غلبه بر بارهای کاری چالش‌برانگیز در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد. اچ پی در توصیف سرور فوق گفته است: «سرور HPE ProLiant DL145 Gen 11، به نیازهای سازمان‌ها و به ویژه خرده‌فروشی‌ها، واحدهای تولیدی و شرکت‌هایی که نیازمند ارائه خدمات بلادرنگ هستند، پاسخ می‌دهد. یک سرور جمع‌و‌جور که قادر به مدیریت و رسیدگی به بارهای محاسباتی فروشگاه‌ها، کلینیک‌ها، بانک‌ها و خطوط تولیدی است. همچنین، یک گزینه کاملا مناسب برای استقرار در لبه شبکه است».

Apple Shopping Event

Hurry and get discounts on all Apple devices up to 20%

Sale_coupon_15

17 People watching this product now!
  • Pick up from the Woodmart Store

To pick up today

Free

  • Courier delivery

Our courier will deliver to the specified address

2-3 Days

Free

  • DHL Courier delivery

DHL courier will deliver to the specified address

2-3 Days

Free

  • Warranty 1 year
  • Free 30-Day returns

بررسی محصول

سرور HPE ProLiant DL145 Gen11 چه ویژگی‌های جدیدی دارد؟

از ویژگی‌های جدید سرور فوق به موارد زیر باید اشاره کرد:

  • پشتیبانی از 8 تا 64 هسته و TDP تا 200 وات.
  • پشتیبانی از خانواده پردازنده‌های AMD EPYC 8004 (Siena)، سفارشی‌سازی شده برای محاسبات لبه شبکه و محیط‌هایی با محدودیت‌های فیزیکی در زمینه تامین برق، فضا یا خنک‌سازی. لازم به توضیح است که پردازنده‌های فوق از 8 تا 64 هسته پردازشی را ارائه می‌دهند.
  • اندازه جمع‌و‌جور، 15 اینچ عرض، 16 اینچ عمق (بدون قاب)، 20 اینچ (با قاب).
  • پشتیبانی از سه GPU تک‌عرض.
  • گزینه‌های مختلف نصب – دیواری، روی میز و رک.
  • پشتیبانی از دمای کارکردی تا 55 درجه سانتی‌گراد، قاب با فیلتر هوا، طراحی شده برای احراز شرایط گواهینامه NEBS Level 3.

سرور HPE DL145 Gen11 یک محصول تازه‌نفس

HPE با معرفی سرور HPE DL145 Gen11، به دنبال حل مشکل کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در ارتباط با رسیدگی به بارهای کاری چالش‌برانگیزی است که در لبه شبکه با آن روبرو هستند. یک سرور قدرتمند که بر پایه پردازنده‌های AMD EPYC کار می‌کند و توان محاسباتی و رایانشی موردنیاز شرکت‌ها را در اختیارشان قرار می‌دهد.

طراحی جمع‌وجور سرور HPE ProLiant DL145 Gen11 به سرور اجازه می‌دهد به راحتی در لبه شبکه مستقر شود. شرکت‌ها می‌توانند از سرور فوق در تعامل با اینترنت اشیا استفاده کنند. به این صورت که داده‌های جمع‌آوری شده از سوی حس‌گرها برای سرور انتقال داده شود تا محاسبات اولیه روی آن‌ها انجام شود و نتیجه برای حس‌گرها یا در صورت لزوم برای مراکز داده ارسال شود. این سرور، مجهز به طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های مهندسی‌شده مثل فیلتراسیون هوای داخلی برای استقرار در محیط‌هایی است که گرد و غبار زیادی دارند، مصرف بهینه برای شرکت‌هایی که به دنبال کاهش هزینه‌های مصرف انرژی سرور در مرکز داده یا اتاق سرور هستند، عملکرد بهینه و مقاوم در برابر لرزش و صدای کمتر نسبت به سایر سرورهای نصب شده در مرکز داده است. انعطاف‌پذیری مکانی سرور HPE ProLiant DL145 Gen11، اجازه می‌دهد تا فرآیند استقرار سرور به سهولت انجام شود.

کریستا ساترثویت، معاون ارشد و مدیر کل بخش محاسبات HPE، می‌گوید: «سرور HPE DL145 Gen11 برای لبه شبکه کاملا مناسب است. یک سرور مقاوم و جمع‌و‌جور که صدای کمی تولید می‌کند، بهره‌وری انرژی را افزایش می‌دهد و توان محاسباتی بالایی را در قالب یک فضای محدود در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد. این در حالی است که توانایی پشتیبانی از فناوری‌های روز را دارد و به نیازهای در حال تکامل مشتریان به خوبی پاسخ می‌دهد. همچنین، کسب‌وکارهایی که سایت‌ها و شعب آن‌ها دور از ساختمان مرکزی است و توانایی مدیریت سرورهای از راه دور به دلیل نبود متخصصان فناوری اطلاعات برای آن‌ها امکان‌پذیر نیست، نباید از خرید سرور فوق غافل شوند. کارشناسان شبکه می‌توانند از راه دور به مدیریت سرور بپردازند و تمرکز خود را روی فعالیت‌های اصلی تجاری قرار دهند و مهم‌تر از آن هزینه‌ کنترل و نگه‌داری از سرور را کم کنند».

سرور HPE ProLiant DL145 Gen11

سرور HPE ProLiant DL145 Gen11 با هدف بهبود سبد محصولات اچ پی در زمینه سروری که امکان استقرار آن در لبه شبکه فراهم باشد، طراحی شده و از طیف وسیعی از برنامه‌های صنعتی، همراه با راه‌حل‌های تحلیلی خاص لبه شبکه، هوش تجاری، تحویل محتوا، و بارهای کاری‌ هوش مصنوعی و یادگیری ماشین پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، اکوسیستم رو به‌رشد شرکای ISV نیز وجود دارند که راه‌حل‌های خاص صنعت را برای سناریوهای لبه شبکه بهینه‌سازی و در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهند تا بتوانند بهترین کاربری را از سرور دریافت کنند.

سرور HPE DL145 Gen 11 به راحتی و به صورت ایمن از طریق راه‌حل مدیریت بومی ابریHPE GreenLake for Compute Ops Management استقرار می‌یابد. با قابلیت‌های استقرار ساده، سازمان‌ها می‌توانند سرور را در مکان‌های دور نصب کنند، به طوری که کارکنان غیر فنی توانایی کار مطمئن و ایمن با سرور را داشته باشند، در حالی که کارکنان فناوری اطلاعات شعبه مرکزی از مزیت مدیریت خودکار برای پیکربندی و نظارت بر سرور استفاده کنند، صرف نظر از اینکه محیط محاسباتی در کجا قرار دارد.

سرور DL145 Gen 11 قادر است، زیربنای هر برنامه راهبردی ترکیبی را شکل ‌دهد و به نزدیک‌تر شدن خدمات به لبه شبکه کمک کند، جایی که داده‌ها ایجاد می‌شوند و دستیابی به امنیت یکپارچه ضروری است. سازمان‌ها در هر اندازه‌ای می‌توانند با پردازش داده‌های محلی، تصمیم‌گیری سریع‌تری انجام دهند، به بینش‌های بلادرنگ برسند، وابستگی خود را به یک مرکز داده یا منابع ابری دور کاهش دهند، که منجر به تاخیر کمتر، استفاده کمتر از پهنای باند و هزینه‌های اتصال می‌شود. سرور HPE ProLiant DL145 Gen 11 با پردازنده AMD EPYC 8004 نسل چهارم با حداکثر 64 هسته کار می‌کند و قادر به پشتیبانی از محاسبات سنگین سازمانی است و حداکثر از 128 ماشین مجازی پشتیبانی می‌کند.

اچ پی می‌گوید: «امنیت همچنان در اولویت سازمان‌هایی قرار دارد که داده‌ها را از کاربران، دستگاه‌ها و اینترنت اشیا دریافت می‌کنند و در عین حال، به نوآوری‌های جدیدی در لبه شبکه فکر می‌کنند. از این‌رو، نیازمند زیرساختی هستند که امنیت آن در سطح بالایی قرار داشته باشد و مجرمان سایبری به راحتی قادر به نفوذ به زیرساخت نباشند. به بیان دقیق‌تر، سروری که علاوه بر رسیدگی به بارهای کاری‌ محاسباتی، از جدیدترین و خلاقه‌ترین فناوری‌های امنیتی که ریشه در سیلیکون دارند، پشتیبانی کنند و به هکرها اجازه ندهند به راحتی به فریم‌ور سرور دسترسی پیدا کنند».

سرور HPE ProLiant DL145 Gen11 چه ویژگی‌های فنی دارد؟

این سرور، تا 64 هسته پردازشی و 3 عدد GPU تک‌عرض را پشتیبانی می‌کند و به طور ویژه برای لبه شبکه طراحی شده است. سروری که قادر است از جدیدترین نسل درایوهای EDSFF پشتیبانی کند که بهره‌وری انرژی را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد. علاوه بر این، از طریق مکانیزم‌های iLO و HPE GreenLake for Compute Ops Management، امکان مدیریت آسان آن در مکان‌های مختلف وجود دارد. HPE ProLiant DL145، به لطف طراحی دو یونیت که عملیات خنک‌سازی را ساده‌تر می‌کند، صدای کمتری تولید می‌کند. همچنین، ابعاد تقریبی 15 اینچ عرض و 16 اینچ عمق، باعث شده تا بتوان از سرور به اشکال مختلف همچون استقرار در رک، دیوار یا روی میز استفاده کرد. بنابراین، انعطاف‌پذیری لازم را در اختیار کسب‌وکارهای مختلف قرار می‌دهد. اچ پی می‌گوید: «این سرور، با هدف غلبه بر محدودیت‌های مختلف محیطی طراحی شده و قادر به کار در دمای تا 55 درجه سانتی‌گراد است. همچنین، در برابر شوک‌ها و لرزش‌های متوسط تا شدید مقاوم است. همچنین، در مکان‌هایی با مقدار زیادی گرد و غبار، فیلتر هوای بزرگ HPE ProLiant DL145 Gen11، قادر به فیلتر کردن مواد معلق مضر در هوا است و وضعیت دستگاه را در شرایط مطلوب نگه می‌دارد. جدول زیر، مشخصات فنی سرور فوق را نشان می‌دهد:

مشخصات فنی HPE ProLiant DL145 Gen11
نوع پردازنده AMD
خانواده پردازنده 4th Generation AMD EPYC™ processors
تعداد پردازنده تک پردازنده
تعداد هسته‌های در دسترس پردازنده 8 تا 64 هسته پردازشی
کش پردازنده حداکثر 128 مگابایت حافظه L3 بسته به نوع پردازنده
سرعت پردازنده حداکثر 3.1 گیگاهرتز بسته به نوع پردازنده
نوع منبع تغذیه 4 x PCIe Gen5 (2 FHFL, 1 FHHL, 1OCP 3.0)
اسلات‌های گسترشی 768 گیگابایت حافظه (ماژول‌های 128 گیگابایت)
حداکثر حافظه 6 عدد
اسلات‌های رم HPE DDR5 Smart Memory
ویژگی محافظتی حافظه ECC
ویژگی‌های فن‌های سیستمی 4 عدد فن استاندارد با قابلیت نصب فن‌های پیشرفته و افزونگی N+1
کنترلر شبکه Optional OCP and/or optional PCIe network adapters
کنترلر ذخیره‌سازی HPE Compute MR Gen11 Controllers
مدیریت زیرساخت HPE iLO Standard with Intelligent Provisioning (embedded)
HPE OneView Standard (requires download)
HPE iLO Advanced, HPE iLO Advanced Premium Security Edition
and HPE OneView Advanced (require licenses)
HPE GreenLake for Compute Ops Management (subscription included)
درایوهای پشتیبانی شده 2 دیسک SFF یا 6 دیسک EDSFF SATA/NVMe

نگهداری از داده‌ها و دارایی‌های دیجیتالی سازمان با ویژگی‌های امنیتی پیشرفته

HPE ProLiant DL145 Gen11، ویژگی‌های امنیتی سطح بالا را ارائه می‌دهد. Hewlett Packard Enterprise، به حفظ امنیت دارایی‌ها و داده‌های سازمانی اهمیت می‌دهد، به‌خصوص در لبه شبکه، جایی که داده‌ها و دارایی‌ها بیشتر در معرض حملات سایبری قرار دارند. با تکیه بر ریشه اعتماد سیلیکونی امضای Hewlett Packard Enterprise، HPE iLO 6، IDevID و گواهی‌های پلتفرم، می‌توانید مطمئن باشید که سرور از داده‌های شما در برابر تهدیدهای خارجی محافظت می‌کنند. مکانیزم تشخیص نفوذ شاسی با قاب و قفل‌های کنسینگتون نیز دستگاه شما را در برابر سرقت یا نفوذهای غیرمجاز ایمن نگه می‌دارند.

سرور HPE ProLiant DL145، سرور لبه‌ای که از توان محاسباتی AMD EPYC 8004 استفاده می‌‌کند

HPE ProLiant DL145، یک سرور 2U است که تنها 16 اینچ عمق دارد و از پردازنده‌های AMD EPYC Siena با 8 تا 64 هسته پردازشی پشتیبانی می‌کند. این سرور از مکانیزم‌های مختلف ذخیره‌سازی مثل EDSFF و اسلات‌های توسعه PCIe پشتیبانی می‌کند تا امکان سفارشی‌سازی سرور فراهم شود. همچنین، توانایی پشتیبانی از 768 گیگابایت حافظه اصلی از نوع DDR5 را دارد.

سرور HPE ProLiant DL145 Gen11

بررسی اجمالی HPE ProLiant DL145 Gen11

ابتدا بهتر است به جلوی سرور نگاهی داشته باشیم. نکته قابل توجه این است که منبع تغذیه و ورودی/خروجی و سینی‌های نصب درایوها، همگی در جلوی سرور قرار دارند.

سرور HPE ProLiant DL145 Gen11

بنابراین، مشخص است که فضای زیادی در جلو سرور باقی نمی‌ماند. همان‌گونه که در شکل بالا مشاهده می‌کنید، سرور توانایی پشتیبانی از 2 عدد دیسک SFF یا 6 عدد دیسک EDSFF را دارد.

نمای پشتی HPE ProLiant DL145 Gen11

نمای پشت سرور را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. نکته مهم و قابل تامل، اعمال یکسری تغییرات مهندسی با هدف دستیابی به عملکرد بهینه و کاهش صدای سرور است. به بیان دقیق‌تر، هنگامی که سرور معادل 50% بار کاری را پردازش می‌کند، تنها 40 دسی‌بل صدا دارد است، به طوری که این سرور شبیه به مینی کامپیوترهایی که در بازار وجود دارند صدا تولید می‌کند و بنابراین در مقایسه با سرورهای معمولی که صدای زیادی تولید می‌کنند، یک محصول ایده‌آل برای استقرار در محیط‌هایی است که آرام هستند.

سرور HPE ProLiant DL145 Gen11

جدول زیر میزان صدای تولید شده توسط سرور در زمان انجام محاسبات را نشان می‌دهد.

سرور HPE ProLiant DL145 Gen11

به بیان دقیق‌تر، شما می‌توانید به جای یک سرور سفارشی مثل HPE Edgeline EL8000، از HPE ProLiant DL145 Gen11 استفاده کنید که قابلیت‌های به مراتب بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد. جدول زیر مقایسه این دو محصول را نشان می‌دهد.

سرور HPE ProLiant DL145 Gen11

محدوده دمای عملیاتی سرور تا 55 درجه سانتی‌گراد است. البته، اچ پی اعلام کرده است که دمای عملیاتی سرور می‌تواند فراتر از مقدار فوق برود. همچنین، فرآیند مدیریت سرور نیز از طریق ماژول iLO انجام می‌شود.

کلام آخر

سرور HPE ProLiant DL145 Gen11 بر مبنای پلتفرم AMD EPYC Siena کار می‌کند و ما انتظار داریم در یک سال آینده، بازار خوبی برای آن ایجاد شود و شرکت‌ها از آن استقبال کنند. به هر حال، مشاهده سروری که توانایی پشتیبانی از این کلاس از پردازنده‌های EPYC را دارد عالی است، زیرا اگر به بازار پردازنده‌های بزرگ نگاه کنید، اغلب متوجه می‌شوید که پردازنده‌ها و سوکت‌های 400-500 وات، برای استقرارهای لبه شبکه بسیار کم هستند و به سختی قادر به عملیاتی کردن آن‌ها هستید. AMD EPYC 8004 Siena، یک پلتفرم کم مصرف است و بنابراین منطقی است که نقش محوری و کلیدی در لبه شبکه بازی کند.

درخواست تماس

جهت هر گونه مشاوره و راهنمایی، می‌توانید فرم زیر را پر کنید تا از شرکت مفتاح رایانه افزار با شما تماس بگیریم.

درخواست تماس
نظرات
0 نظر
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

Clear filters

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سرور HPE ProLiant DL145 Gen11”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *