سرورهای سوپرمیکرو X14: رونمایی سوپرمیکرو از سرورهای X14 منعطف و قدرتمند

فهرست مطالب

سرورهای سوپرمیکرو X14

شرکت سوپرمیکرو از جدیدترین و پیشرفته‌ترین خط تولید سرورهای X14 رونمایی کرد. این سری جدید از سرورها با تکیه بر راه‌حل‌های پیشرو در مقیاس صنعتی و بر مبنای معماری راهکارهای بلوک سازنده (Building Block Solutions)، بالاترین سطح از مقیاس‌پذیری در رک (rack-scale) را به همراه راه‌حل‌های خنک‌کننده مایع در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهند تا به عملکرد، بازدهی و تطبیق‌پذیری فوق‌العاده‌ای دست پیدا کنند.

 

مجموعه راه‌حل‌های X14 برای پاسخ‌گویی به نیازهای سنگین در ارتباط با پردازش هوش مصنوعی (AI)، محاسبات با عملکرد بالا (HPC)، رایانش ابری (Cloud) و محاسبات لبه (Edge) که توسط پردازنده‌های نسل بعدی اینتل زئون ۶ (با نام‌ رمزی Sierra Forest و Granite Rapids) پشتیبانی می‌شوند، طراحی شده‌اند.

نسل جدید سرورهای شرکت سوپرمیکرو مبتنی بر پردازنده‌های اینتل زئون 6 هستند که توان محاسباتی بالایی در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهند. سری X14 شامل بیش از 15 مدل مختلف است که برای کارهای گوناگون مناسب هستند. از سرورهای مخصوص هوش مصنوعی با پردازنده‌های گرافیکی قوی و سیستم‌های قابل استفاده در محیط‌های با محاسبات بالا گرفته تا سرورهای قابل استفاده در مراکز داده و ابری با انعطاف‌پذیری بالا و سرورهای کم‌مصرف برای محیط‌های لبه و مخابراتی را شامل می‌شوند.

قدرتمند بر پایه پردازنده‌های زئون 6

با پشتیبانی از نسل جدید پردازنده‌های اینتل زئون 6، مجموعه محصولات X14 سوپر میکرو انعطاف‌پذیری را به سطح بالاتری در مقایسه با گذشته می‌رسانند. این پردازنده‌ها که با اسم رمز Sierra Forest (هسته‌های کارآمد) و Granite Rapids (هسته‌های عملکردی) شناخته می‌شوند، امکان انجام سریع‌تر کارها را نوید می‌دهند. این پردازنده‌ها با دو نوع هسته عرضه می‌شوند:

  • هسته‌های کارآمد (E-cores): این هسته‌ها برای کارهای ابری و مقیاس‌پذیر ساخته شده‌اند. آن‌ها تعداد هسته‌های بیشتری را در هر واحد رک (فضای استاندارد برای نصب سرور) ارائه می‌دهند و عملکرد را نسبت به مصرف انرژی بهینه می‌کنند. به عبارتی، این هسته‌ها برای کارهایی مناسب هستند که نیاز به اجرای همزمان تعداد زیادی از فرآیندهای سبک دارند، بدون اینکه قدرت پردازشی خیلی بالایی نیاز داشته باشند. با حذف ویژگی‌های غیرضروری، هسته‌های کارآمد به ازای هر وات مصرف، راندمان را به حداکثر می‌رسانند و ظرفیت سرور را برای کارهای ابری و مقیاس‌پذیر افزایش می‌دهند.
  • هسته‌های عملکردی (P-cores): این هسته‌ها برای کارهایی که نیازمند توان پردازشی بالا هستند، مناسب هستند. هسته‌های عملکردی قدرت پردازشی بالاتری ارائه می‌دهند و برای هوش مصنوعی، محاسبات با عملکرد بالا (HPC)، پردازش حجم زیادی از اطلاعات و محاسبات لبه‌ای مناسب هستند. این عملکرد قدرتمند است که باعث شده سرورهای سوپر میکرو به رکن اصلی مراکز داده در سراسر جهان تبدیل شوند.

آماده برای ادغام در مقیاس رک

سرورهای سری X14 سوپرمیکرو طیف وسیعی از سرورهای بهینه شده برای کارهای مختلف هستند و پایه و اساس راه‌حل‌های سفارشی در مقیاس رک را شکل می‌دهند. سوپر میکرو با ظرفیت تولید جهانی ۵۰۰۰ رک در ماه، که شامل ۱۳۵۰ رک خنک‌کننده مایع ۱۰۰ کیلوواتی است، جایگاه منحصر به فردی در طراحی، ساخت، اعتبارسنجی و تحویل راه‌حل‌های سفارشی و بهینه شده برای کارهای خاص دارد. این قابلیت باعث استقرار سریع‌ترین و پیشرفته‌ترین سخت‌افزارهای مخصوص هوش مصنوعی موجود در بازار می‌شود.

سرورهای سوپرمیکرو X14

طراحی ماژولار انعطاف‌پذیر و پشتیبانی از استانداردهای باز

از طرفی، سیستم‌های X14 سوپرمیکرو بر اساس پلتفرم طراحی ماژولار “راهکارهای بلوک سازنده” سوپرمیکرو ساخته شده‌اند که امکان سفارشی‌سازی آسان مولفه‌ها را برای برآورده کردن نیازهای خاص مربوط به برق، ذخیره‌سازی، ورودی/خروجی و توسعه فراهم می‌کند. سوپرمیکرو همواره از پیشگامان پذیرش استانداردهای جدید صنعتی و معماری‌های باز بوده است، از جمله OCP 3.0، DC-MHS، OAM، ORV2، OSF، Open BMC، CXL به همراه رسانه‌های ذخیره‌سازی EDSFF E1.S و E3.S. این تعهد به انعطاف‌پذیری و استانداردهای باز تضمین می‌کند که سیستم‌های X14 با نیازهای تکنولوژیکی در حال تحول سازگار هستند.

سرورهای سوپرمیکرو X14

ویژگی‌های کلیدی سرورهای سوپرمیکرو X14

از ویژگی‌های شاخص سرورهای سری X14 به موارد زیر باید اشاره کرد:

  • دامنه گسترده محصولات: متنوع‌ترین مجموعه از سیستم‌های مبتنی بر پردازنده‌های اینتل زئون ۶ در مقیاس صنعتی طراحی شده‌اند تا بتوانند به انواع مختلف بارهای کاری پاسخ دهند.
  • مقیاس‌پذیر و سازگار با رک‌های استاندارد: این سرورها راه‌حل‌های کامل و تایید شده را طی چند هفته و نه چند ماه در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهند که باعث استقرار سریع و بهبود بهره‌وری عملیاتی می‌شود.
  • راهکارهای خنک‌کننده پیشرفته: راه‌حل‌های خنک‌کننده مایع سوپرمیکرو، از جمله صفحه‌های خنک‌کننده CPU/GPU، واحدهای توزیع خنک‌کننده و توزیع‌کننده‌های منیفولد خنک‌کننده، یک سیستم سرمایشی یکپارچه و کارآمد را ارائه می‌دهند.
  • ظرفیت تولید بالا: توانایی تولید تا ۵۰۰۰ رک در ماه به سازمان‌ها کمک می‌کند تا مشکلی از بابت قابلیت ارتقا نداشته باشند و بتوانند به نیازهای روزافزون مشتریان خود به بهترین شکل پاسخ دهند.
  • پشتیبانی از آخرین فناوری‌ها: سازگاری با جدیدترین فناوری‌های صنعتی، از جمله PCIe 5.0، DDR5، CXL 2.0، استانداردهای پروژه محاسباتی باز (OCP) و فرم فکتورهای ذخیره‌سازی EDSFF E3.S و E1.S نشان می‌دهند که این سرورها مشکلی از بابت دسترسی سریع به اطلاعات و میزبانی جدیدترین فناوری‌ها ندارند.

خط تولید سرورهای سوپرمیکرو X14

سیستم پردازنده گرافیکی (GPU) یونیورسال: سیستم GPU باز، ماژولار و مبتنی بر استاندارد

سیستم‌های پردازنده گرافیکی یونیورسال سوپرمیکرو سری X14 بر اساس یک معماری باز، ماژولار و استاندارد ساخته شده‌اند که حداکثر انعطاف‌پذیری را برای کاربران فراهم می‌کند. این سیستم‌ها از چندین پردازنده گرافیکی (GPU) استاندارد و رایج در صنعت پشتیبانی می‌کنند. این حرف بدان معنا است که سازمان‌ها می‌توانند با استفاده از یک زیرساخت سرور واحد، پیکربندی‌های مختلف GPU را بر اساس نیازهای خاص انتخاب کنند. این ویژگی باعث کاهش پیچیدگی زیرساخت و آسان‌تر شدن ارتقاء سیستم در آینده می‌شود. برای سهولت در نگهداری و تعمیر، بدنه این سیستم‌ها به صورت ماژولار طراحی شده و قطعات آن به راحتی و بدون نیاز به ابزارهای خاص قابل تعویض هستند. همچنین، سیستم خنک‌کننده این سرورها بهینه‌سازی شده و از جدیدترین نسل پردازنده‌های گرافیکی با توان حرارتی طراحی (TDP) تا ۷۰۰ وات پشتیبانی می‌کنند.

 

پردازنده گرافیکی PCIe: پیکربندی‌های انعطاف‌پذیر برای آموزش هوش مصنوعی، چندرسانه‌ای، طراحی سه‌بعدی و شبیه‌سازی

سیستم‌های X14 سوپرمیکرو با شتاب‌دهنده‌های PCIe، برای پاسخ‌گویی به نسل بعدی محاسبات با عملکرد بالا (HPC)، هوش مصنوعی عملیاتی، شبیه‌سازی سه‌بعدی و طراحی و رندر گرافیکی پیشرفته بهینه شده‌اند. این راه‌حل‌ها به کاربران قدرت خلق دنیاهای سه‌بعدی، مدل‌های شبیه‌سازی سه‌بعدی، دوقلوهای دیجیتال و متاورس را می‌دهند. این سیستم‌ها توانایی پشتیبانی از نسل بعدی شتاب‌دهنده‌ها در قالب استاندارد PCIe را دارند. هر شاسی 5 یونیتی است که می‌تواند تا ۱۰ کارت گرافیک تمام عرض (double-width) را در خود جای دهد. اسلات‌های شبکه اضافی امکان برقراری اتصال ۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کنند. این قابلیت، ساخت خوشه‌های با عملکرد بالا با حداکثر ۳۲ گره را امکان‌پذیر می‌کند. همچنین، برای دستیابی به کارایی بالاتر و به خصوص برای نیازهای عملکردی سنگین، امکان نصب خنک‌کننده مایع به شکل مستقیم روی تراشه به صورت اختیاری وجود دارد.

 

سوپربلید 8 یونیتی: راه‌حل سرور چند-گره‌ای با بالاترین تراکم

سرور سوپربلید با عملکرد بالا، افزایش چگالی و مصرف انرژی پایین به نیازهای سطح بالای سازمان‌ها به بهترین شکل پاسخ می‌دهد. این سرور می‌تواند به طور قابل توجهی هزینه‌های راه‌اندازی و نگهداری را برای بسیاری از سازمان‌ها کاهش دهد. سوپربلید بر مبنای یک طراحی منحصر به‌فرد از افزونگی در ارتباط با منبع تغذیه، فن‌های خنک‌کننده، ماژول‌های مدیریتی، مکانیزم ذخیره‌سازی و غیره پشتیبانی می‌کند تا راه‌حلی مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست برای امور محاسباتی ارائه دهد.

سرورهای سوپرمیکرو X14

سوپربلید X14 با طراحی بهینه با هدف دستیابی به تراکم بالا، عملکرد قدرتمندی را در فضای محدود ارائه می‌دهد. این معماری در یک رک 48 یونیتی می‌تواند تا 120 سرور دو پردازنده‌ای را جای دهد. همچنین، می‌تواند تا ۹۵ درصد از شلوغی کابل‌ها نسبت به سرورهای سنتی را کم کرده، نظم‌دهی را بهتر کرده و به جریان بهتر گردش هوا کمک کند. علاوه بر این، خنک‌کننده مایع مستقیم (DLC) به صورت اختیاری در دسترس است که توانایی خنک کردن پردازنده‌های قدرتمند را دارد. در نتیجه، کمترین مصرف انرژی (کمترین PUE) و بهترین هزینه مالکیت (TCO) را ارائه می‌دهد.

سوپربلید 6 یونیتی: سرور چند-گره‌ای با حافظه بهینه‌سازی شده برای برنامه‌های کاربردی سازمانی

سوپربلید 6 یونیتی با عملکرد بالا، بهینه‌سازی‌شده برای دستیابی به چگالی بالا و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، می‌تواند به طور قابل توجهی هزینه‌های راه‌اندازی و نگهداری را برای بسیاری از سازمان‌ها کاهش دهد. این محصول نیز همانند مدل 8 یونیتی از افزونگی به بهترین شکل پشتیبانی می‌کند تا راه‌حلی مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست برای انجام محاسبات در اختیار سازمان‌ها قرار دهد. این سرور برای سازمان‌هایی که نیاز به حافظه بالا برای برنامه‌های کاربردی سازمانی دارند، ایده‌آل است.

سوپربلید 6 یونیتی X14 اجازه می‌دهد تا ۱۰۰ سرور در هر رک قرار دهید. همچنین، خنک‌کننده مایع مستقیم (DLC) به صورت اختیاری در دسترس است تا مشکلی از بابت گرمای زیاد پردازنده وجود نداشته باشد. این سرور با هدف دستیابی به بهترین عملکرد و حداکثر ظرفیت، طراحی و بهینه‌سازی شده است. در پیکربندی با دو پردازنده، این سرور می‌تواند تا ۳۲ ماژول حافظه (DIMM) و در پیکربندی با یک پردازنده تا ۱۶ ماژول حافظه را میزبانی کند. همچنین، شاسی‌های 6 یونیتی امکان میزبانی تا ۲۰ پردازنده گرافیکی (GPU) را برای امور هوش مصنوعی/یادگیری ماشین، شتاب‌دهی، امور گرافیکی و رندر سه بعدی فراهم می‌کنند. هر سرور از ۱۰ حافظه داخلی پرسرعت NVMe SSD پشتیبانی می‌کند که آن را برای vSAN، تحلیل کلان‌داده‌ها و خدمات مالی ایده‌آل می‌سازد.

سری Hyper: سرورهای رک‌مونت با عملکرد و انعطاف‌پذیری برتر

سری جدید Hyper X14 باهدف پاسخ‌گویی به نیازهای آتی سرورها در قالب سرورهای رک‌مونت سوپرمیکرو در دسترس قرار دارند. این سرورها برای مدیریت سنگین‌ترین کارها در قالب سرورهای 1 و 2 یونیتی طراحی شده‌اند. طراحی ماژولار این سرورها امکان سفارشی‌سازی ذخیره‌سازی، درگاه‌های توسعه، شبکه و منابع تغذیه را برای برآورده کردن نیازهای خاص برنامه‌های کاربردی فراهم می‌کند. مزیت بزرگ این سرورها در پشتیبانی از فناوری‌های نوین است که انعطاف‌پذیری و سهولت در سرویس‌دهی را امکان‌پذیر می‌کند.

Hyper-E: عملکرد و انعطاف‌پذیری بی‌نظیر برای مراکز داده کوچک

خانواده Hyper X14 شامل مدل‌های پرفروش دو سوکتی هستند که برای دستیابی به حداکثر قدرت و تراکم پردازشی طراحی شده‌اند. همچنین، این سری شامل مدل‌های جدید یک سوکتی نیز است که عملکردی متناسب با نیازهای روزمره در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهند.

سری Hyper-E همان عملکرد و انعطاف‌پذیری بالای خانواده سرورهای رک‌مونت سوپرمیکرو را در اندازه‌ای کوچک‌تر ارائه می‌دهد که به طور خاص برای استفاده در بخش مخابرات و مراکز داده کوچک طراحی شده است. بدنه با عمق متوسط و درگاه‌های ورودی/خروجی جلویی، ادغام Hyper-E را در زیرساخت‌های مخابراتی و مراکز داده کوچک موجود آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، طراحی سازگار با استانداردهای اپراتورهای مخابراتی NEBS Level 3 انعطاف‌پذیری بیشتری را در اختیار سازمان‌هایی قرار می‌دهد که طراحی مراکز داده آن‌ها خاص است.

BigTwin: پیشرو در معماری چند-گره‌ای در صنعت

سرورهای BigTwin سوپرمیکرو X14 با دو پردازنده Intel Xeon 6 در هر گره، عملکرد بالا و نگهداری ساده را تضمین می‌کنند. طراحی این سرورها به گونه‌ای است که بدون نیاز به ابزار خاصی می‌توان قطعات آن را تعویض کرد. این سیستم‌ها برای دستیابی به تراکم بالا (2U4N) یا فضای ذخیره‌سازی زیاد (2U2N) بهینه شده‌اند و به دلیل طراحی خاصی که دارند نسبت به سرورهای استاندارد یک یونیتی مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. همچنین، تراکم پردازشی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند و در بلندمدت هزینه‌های کل مالکیت (TCO) را کاهش می‌دهند. طراحی میانی ماژولار این سرورها امکان استفاده از کنترلرهای ذخیره‌سازی NVMe نسل 5 را فراهم می‌کند.  علاوه بر این، کارت رایزر جدید می‌تواند از حداکثر چهار درایو M.2 برای راه‌اندازی سیستم‌عامل، ذخیره‌سازی موقت یا ذخیره‌سازی واسط (کش) پشتیبانی کند.

GrandTwin: معماری چندگره‌ای بهینهشده برای عملکرد تک پردازنده‌ای

معماری GrandTwin مبتنی بر یک طراحی جدید است که به طور خاص برای به حداکثر رساندن عملکرد سرورهای تک پردازنده‌ای ساخته شده است. این طراحی، پردازش، حافظه و بازدهی را برای دستیابی به حداکثر تراکم بهینه‌سازی کرده است. GrandTwin با پردازنده‌های Intel Xeon 6 کار می‌کند و مبتنی بر یک طراحی ماژولار انعطاف‌پذیر است که با افزودن یا حذف مولفه‌های مورد نیاز به راحتی برای پاسخ‌گویی به برنامه‌های کاربردی مختلف قابل تنظیم است. گزینه‌های ذخیره‌سازی و شبکه انعطاف‌پذیر از طریق ماژول‌های AIOM جلویی سرور در دسترس هستند که امکان پیکربندی‌های سفارشی را فراهم می‌سازند.

سوپرمیکرو X14 CloudDC: پلتفرم یکپارچه رک‌مونت برای مراکز داده ابری

سرور جدید X14 CloudDC با DC-MHS مبتنی بر یک معماری یکپارچه رک‌مونت با انعطاف‌پذیری بالا در زمینه ورودی/خروجی (I/O) و ذخیره‌سازی است که آن را برای انواع کارهای ابری و مراکز داده مناسب می‌سازد.  این سرور بر اساس مشخصات OCP DC-MHS طراحی شده است تا ماژولار بودن و انعطاف‌پذیری را در اختیار شرکت‌های بزرگ و ارائه‌دهندگان خدمات ابری قرار دهد. همچنین، استفاده از ماژول‌های DC-SCM به ساده‌سازی مدیریت مراکز داده کمک می‌کند.

CloudDC X14 برای استقرار سریع و نگهداری کارآمد در مراکز داده طراحی شده است. این سیستم مجهز به سینی‌های میزبان درایو، با ویژگی hot-swap و منابع تغذیه اضافی است. منابع تغذیه تیتانیوم با بازده بالا، پایداری را افزایش داده و ردپای کربن را به شکل قابل توجهی کم می‌کند. CloudDC همچنین شامل ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای مانند Intel SGX، TPM 2.0، فریم‌ویر امضا شده، ریشه اعتماد سیلیکونی، Secure Boot، System Erase، حفاظت از سیستم عامل در زمان اجرا، انطباق با FIPS و محیط اجرای امن (TEE) است.

سوپر میکرو UP WIO: طیف گسترده‌ای از سرورهای بهینه‌سازی شده برای ورودی/خروجی

سیستم‌های UP WIO سوپرمیکرو X14 گزینه‌های متنوعی از ورودی/خروجی (I/O) را در قالب سرورهای بهینه‌سازی شده برای نیازهای خاص ارائه می‌دهند. سازمان‌ها می‌توانند گزینه‌های ذخیره‌سازی و شبکه را برای بهبود عملکرد، افزایش کارایی و یافتن راه‌حل ایده‌آل برای برنامه‌های کاربردی خود انتخاب کنند. سوپرسرورهای WIO نه تنها امکان پیکربندی‌های قابل تنظیم و بهینه‌سازی برای پاسخ‌گویی به نیازهای مختلف را ارائه می‌کنند، بلکه مزایای اقتصادی نیز به همراه دارند.

مخابرات/لبه: سیستم‌های رک‌مونت جمع‌وجور و کم‌عمق برای استقرار در لبه شبکه مخابراتی

سوپر میکرو فناوری‌های نوآورانه و پیشگامانه‌ای را ارائه می‌دهد که به عنوان پایه و اساس پلتفرم‌های رایانش امروزی عمل می‌کنند. گسترش بازار سیستم‌های توکار و رواج استانداردهای باز، تقاضا برای افزایش یکپارچگی و بهینه‌سازی محصولات را شدت بخشیده است. این فرآیند شامل مجازی‌سازی، استنتاج هوش مصنوعی، اتصال شبکه، مدیریت از راه دور، ارتباطات سیار، ورودی/خروجی گسترده و ارتباطات دستگاه به دستگاه می‌شود. همه این قابلیت‌ها با استفاده از پیکربندی‌های کم‌مصرف با حداقل فضای موردنیاز دست‌یافتنی هستند.

اشتراک‌گذاری:
برای ثبت نام در خبرنامه، عضو شوید.
مطالب مشابه
برای دریافت مشاوره و یا اطلاع از قیمت، با ما در تماس باشید.