شرکت توشیبا از هارددیسک‌های جدید مخصوص مراکز داده خود رونمایی کرد

هارددیسک مراکز داده توشیبا
فهرست مطالب

هارددیسک مراکز داده توشیبا

این هارددیسک‌ها برای استفاده در مراکز داده و شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات طراحی شده‌اند و همچنین گزینه مناسبی برای استقرار در محیط‌های فرا-همگرا هستند. مدل MG11 از فناوری ضبط مغناطیسی رایج استفاده می‌کند و ظرفیت آن 24 ترابایت است. مدل MA11 از فناوری ضبط مغناطیسی شینگل شده (shingled) استفاده می‌کند و ظرفیت آن 28 ترابایت است، اما استفاده خاص‌منظوره‌ای دارد و امکان استفاده از آن در ارتباط با همه کاربردها ممکن است، امکان‌پذیر نباشد.

هارددیسک‌های جدید MG11 و MA11 شرکت توشیبا از یک پلتفرم مشترک با 10 دیسک استفاده می‌کنند. این پلتفرم با سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه کار می‌کند و تغییراتی در راستای تطابق با عملکردهای سازمانی با هدف افزایش قابلیت اطمینان و طول عمر روی آن‌ها اعمال شده است، به طوری که توانایی کار تمام وقت را داشته باشند. این هارددیسک‌های جدید دارای یک بافر 1 گیگابایتی برای به حداکثر کردن رساندن عملکرد هستند. بنابراین، هارددیسک‌های MG11 از جمله سریع‌ترین هارددیسک‌ها در صنعت هستند که با سرعت انتقال پایدار 295 مگابایت بر ثانیه و همچنین یک رابط ساتا 6 گیگابیت بر ثانیه یا 12 گیگابیت بر ثانیه SAS قابل استفاده هستند.

هارددیسک‌های MG11 و MA11 هر دو از فناوری ضبط مغناطیسی تقویت‌شده با امواج مایکروویو (FC-MAMR) شرکت توشیبا استفاده می‌کنند. اما مدل MG11 از ضبط مغناطیسی معمولی استفاده می‌کند و مدل MA11 از ضبط مغناطیسی شینگل‌شده استفاده می‌کند تا ظرفیت بیشتری ارائه دهد. مدل MA11 یک هارددیسک SMR است، بنابراین شرکت‌هایی که از این هارددیسک استفاده می‌کنند، باید تغییراتی در زیرساخت‌های نرم‌افزاری خود اعمال کنند تا بتوانند به شکل بهینه از این هارددیسک استفاده کنند.

یکی از نکات جالب درباره هارددیسک‌های MG11 و MA11 شرکت توشیبا این است که آن‌ها توانسته‌اند ظرفیت مدل پایه CMR را با استفاده از فناوری شینگل‌شده 16 درصد افزایش دهند. به طور معمول، SMR باعث افزایش ظرفیت 10 درصدی می‌شود، اما با فناوری‌هایی مانند OptiNAND و UltraSMR، رقیب توشیبا یعنی شرکت وسترن دیجیتال (Western Digital)، موفق شد ظرفیت را 20 درصد افزایش دهد. اکنون، به نظر می‌رسد توشیبا نیز به این دستاورد رسیده است.

هارددیسک‌های جدید توشیبا دارای رتبه کار سالانه 550 ترابایت و MTBF برابر با 2.5 میلیون ساعت هستند. همچنین، درایوهای سری MG11 با گزینه‌های امنیتی مانند پاک کردن فوری (SIE) و فناوری درایو خودرمزگذاری (SED) عرضه می‌شوند که به محافظت از داده‌های حساس در برنامه‌های مختلف، از پشتیبان‌گیری آنلاین تا نظارت تصویری کمک می‌کنند.

آتسوشی تویاما، مدیر کل فروش و بازاریابی محصولات ذخیره‌سازی توشیبا در این ارتباط گفته است: «به لطف حضور بیش از نیم قرن در صنعت تولید و ساخت هارددیسک‌هایی در کلاس‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و سازمانی، خانواده Mx11 سطوح جدیدی از ظرفیت و کارایی را به ویژه در ارتباط با مبحث هزینه کل مالکیت (TCO) ارائه می‌دهند و به مشتریان اجازه می‌دهند هزینه‌های عملیاتی را بهینه کنند در حالی که زیرساخت مرکز داده خود را گسترش می‌دهند. هارد دیسک‌های جدید، گزینه مناسبی برای میزبانی کلان داده‌هایی (Big Data) هستند که تیم‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی و تحلیل داده‌ها به آن‌ها نیاز دارند».

توشیبا اعلام کرده است که نمونه‌های سری MG11 از ماه اواخر سپتامبر به بازار عرضه خواهند شد، اما سری MA11 در سه ماهه چهارم و تقریبا نزدیک به سال 2025 میلادی به بازار عرضه می‌شوند.

اشتراک‌گذاری:
برای ثبت نام در خبرنامه، عضو شوید.
مطالب مشابه
برای دریافت مشاوره و یا اطلاع از قیمت، با ما در تماس باشید.