سوپرمیکرو، ورک‌استیشن رک‌مونت قابل اورکلاک قدرتمندی را به بازار عرضه کرد

فهرست مطالب

در نمایشگاه Computex 2024، شرکت سوپرمیکرو (Supermicro) از یک ایستگاه کاری (ورک‌استیشن) جدید رک‌مونت یا به عبارت دقیق‌تر، قابل نصب در رک رونمایی کرد. این محصول جالب توجه در غرفه‌ی نمایشگاه، راهکار جدید و جذابی برای به‌کارگیری آخرین فناوری‌ها در محیط‌های حرفه‌ای در اختیار متخصصان قرار می‌دهد تا بتوانند از فناوری‌های نوین به بهترین شکل برای پیشبرد کارهای خود استفاده کنند. به بیان دقیق‌تر، یک ایستگاه کاری کارآمد است که به کسب و کارها اجازه می‌دهد کارهای روزمره را با سرعت و چابکی بیشتری انجام دهند.

ورک‌استیشن رک‌مونت سوپرمیکرو: یک پایه‌ محکم

ترکیب پردازنده‌ی ThreadRipper Pro با یک شاسی (بدنه) چندمنظوره، هم‌افزایی بین توان پردازشی خام و معماری سخت‌افزاری را به شکل قابل توجهی افزایش داده است. این طراحی با قابلیت پشتیبانی از چهار کارت گرافیک و مجموعه‌ای از حافظه‌های ذخیره‌سازی در جلوی دستگاه، به نیازهای حرفه‌ای‌های سطح بالا پاسخ می‌دهد که البته مصرف برق قابل توجهی را نیز به همراه دارد. با افزایش مصرف برق پردازده‌های مرکزی و پردازنده‌های گرافیکی، کاربران باید به دنبال راه‌حلی برای استفاده از این سخت‌افزار رده‌بالا باشند تا بتوانند همزمان از این محصول استفاده کرده و در مقابل هزینه بالایی که برای مصرف برق به همراه خواهد داشت را به سودآوری تبدیل کنند.

جدیدترین ورک‌استیشن رک‌مونت سوپرمیکرو مدل A+ Workstation AS -2115HV-TNRT با مهندسی دقیق از پردازنده‌ی قدرتمند 96 هسته‌ای AMD ThreadRipper Pro پشتیبانی می‌کند. این ورک‌استیشن به یک سیستم خنک‌کننده‌ی با کارایی بالا مجهز شده است تا پردازنده مرکزی حتی تحت بارهای سنگین در دمای ایده‌آل به کار خود ادامه دهد. سوپرمیکرو با فضای کافی برای ارتقاء و انبوهی از گزینه‌های اتصال، اطمینان می‌دهد که کاربران می‌توانند سیستم خود را مطابق با نیازهای خاص‌شان تنظیم کنند.

اورکلاکینگ: آزاد کردن پتانسیل کامل

آنچه این ترکیب را متمایز می‌کند، رویکرد منحصر به فرد سوپرمیکرو در اورکلاکینگ است. این امر به لطف مادربرد H13SRH امکان‌پذیر شده است. اورکلاک کردن پردازنده‌ی ThreadRipper Pro در یک ورک‌استیشن رک‌مونت که به‌طور سنتی برای علاقه‌مندان به سخت‌افزار کاربرد داشته باشد، اکنون به لطف طراحی نوآورانه و گزینه‌های شخصی‌سازی بایوس از سوی سوپرمیکرو به یک واقعیت تبدیل شده است. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد فرکانس پردازنده مرکزی را فراتر از تنظیمات کارخانه‌ای تنظیم کنند و عملکردی حتی بالاتر را برای بارهای کاری حیاتی به دست آورند.

اورکلاکینگ در محیط‌های حرفه‌ای نیازمند تعادل میان توان محاسباتی و پایداری است و سوپرمیکرو دقیقا همین را ارائه می‌دهد. مهندسان این شرکت با دقت فراوان به جزئیات، سیستمی را طراحی کرده‌اند که از اورکلاکینگ پشتیبانی می‌کند و در عین حال، یکپارچگی سیستم را حفظ می‌کند. این قابلیت به‌خصوص برای برنامه‌هایی که به پردازش‌های کوتاه‌مدت سنگین نیاز دارند، مفید است و انعطاف‌پذیری لازم برای سازگاری با حجم‌های کاری متغیر را برای کاربران فراهم می‌کند. مشخصات محصول فوق را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

Product SKUs

MBD-H13SRH

 

وضعیت فیزیکی

فرم فکتور

Proprietary

ابعاد

13″ x 11.5″ (33.02cm x 29.21cm)

پردازنده

پردازنده مرکزی

AMD Ryzen™ Threadripper™ PRO 7000 WX-Series Single Socket LGA-4844 (Socket sTR5) supported, CPU TDP supports Up to 350W TDP

هسته‌ها

Up to 96 cores, 192 threads

حافظه سیستمی

ظرفیت حافظه

8 DIMM slots Up to 2TB ECC Registered RDIMM/3DS RDIMM, DDR5-5200MHz

نوع حافظه

4800 MT/s ECC DDR5 RDIMM/3DS RDIMM

ظرفیت

16GB, 32GB, 64GB, 128GB, 256GB RDIMM/3DS RDIMM: 16GB, 32GB, 64GB, 128GB, 256GB

ولتاژ حافظه

1.1.V

دستگاه‌های آنبورد

تراشه

WRX90

کنترلر شبکه

N/A

ورودی / خروجی

USB

1 USB 3.2 Gen2x2 port(s) (1 via header)

تراشه TPM

1 TPM Header

اسلات‌های گسترشی

PCIe

4x PCIe 5.0 x16 to support up to 4x double-width GPUs or 8x PCIe 5.0 x8 to support up to 8x single-width AOC 2 PCIe 5.0 x16, Riser card PN: RSC-H-68G5 or RSC-H-68G5+ RSC-H-A6G5H(2 PCIe x16; Slot5, 7) 1 PCIe 5.0 x16 AIOM Slot, for 2nd AIOM

M.2

M.2 Interface: 2 PCIe 4.0 x4, RAID 0, 1 Form Factor: 2280/22110 Key: M-Key

 

کاربردها و مزایای دنیای واقعی

برای متخصصان در زمینه‌هایی مانند هوش مصنوعی، علم داده و تولید محتوا، ترکیب پردازنده‌ی 96 هسته‌ای AMD ThreadRipper Pro و ورک‌استیشن رک‌مونت سوپرمیکرو، عملکرد و بازدهی بی‌سابقه‌ای را ارائه می‌دهد. کارهایی که نیازمند محاسبات بسیار موازی هستند، به‌راحتی توسط ایستگاه کاری فوق قابل‌اجرا بوده و در نتیجه زمان دوره‌ی انجام پروژه‌ها کاهش‌یافته و بهره‌وری افزایش می‌یابد.

در حوزه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، امکان اورکلاک کردن پردازنده مرکزی به معنای آموزش سریع‌تر مدل‌ها با تسریع تجزیه و تحلیل و آماده‌سازی داده‌ها است و به پیشبرد نوآوری و بینش با سرعت بالاتر کمک می‌کند. برای تولیدکنندگان محتوا، رندرینگ صحنه‌های سه‌بعدی پیچیده و ویرایش ویدیو روان‌تر و کم‌حجم‌تر می‌شود و به این ترتیب، به متخصصان اجازه می‌دهد محتوای اثربخش‌تری را تولید کنند.

کلام آخر

وجود پردازنده‌ی 96 هسته‌ای AMD ThreadRipper Pro در ورک‌استیشن رک‌مونت A+ Workstation AS -2115HV-TNRT، نشان‌دهنده‌ی جهشی قابل ‌توجه در عرصه‌ی محاسبات با کارایی بالا است. سوپرمیکرو با قابلیت اورکلاک کردن این پردازنده‌ی قدرتمند، ابزاری را در اختیار متخصصان قرار می‌دهد که نه تنها قدرتمند است، بلکه قابلیت تطبیق‌پذیری بالایی نیز دارد. ترکیب توان پردازشی سطح بالا و انعطاف‌پذیری منحصر به‌فرد، گواهی بر دستاوردهای قابل‌تحصیلی است که وقتی دو رهبر صنعت برای پیش بردن مرزهای ممکن با هم متحد می‌شوند، به وقوع می‌پیوندد.

فرقی نمی‌کند دانشمند داده، تولیدکننده محتوا یا متخصص حوزه‌های دیگر باشید که نیازمند قدرت محاسباتی در سطح بالا است. این راه‌حل سوپرمیکرو عملکرد، قابلیت اطمینان و نوآوری لازم برای پیشرو ماندن در دنیای فناوری دائما در حال تحول در اختیارتان قرار می‌دهد.

اشتراک‌گذاری:
برای ثبت نام در خبرنامه، عضو شوید.
مطالب مشابه
برای دریافت مشاوره و یا اطلاع از قیمت، با ما در تماس باشید.