رم‌باس از نسل چهارم DDR5 RCD با فرکانس 7200 مگاهرتز رونمایی کرد

دسته‌بندی بلاگ
فهرست مطالب

شرکت رم‌باس از عرضه نسل چهارم DDR5 RCD خود خبر داد که نسبت به حافظه‌های نسل اول DDR5 تا 50 درصد افزایش سرعت داشته و اکنون سرعت آن‌ها به 7200 مگاهرتز می‌رسد.

 

رم‌باس، شرکتی پیشرو در زمینه طراحی chip و silicon IP است که محصولات این شرکت توانایی انتقال داده‌ها با بالاترین سرعت و امنیت ممکن را دارند. اکنون، این شرکت خبر از طراحی نسل چهارم حافظه‌های  DDR5 RCD داده و اعلام کرده است در سه ماهه چهارم سال 2023 لایسنس مربوطه را برای تولیدکنندگان اصلی ماژول‌های حافظه DDR5 (RDIMM) ارسال خواهد کرد تا زمان کافی برای ساخت نسل جدید حافظه‌های DDR5 را داشته باشند.

مشخصات فنی حافظه‌های DDR5 RCD

از ویژگی‌های شاخص و مطرح DDR5 RCD به موارد زیر باید اشاره کرد:

پشتیبانی از نرخ انتقال داده‌ها 7200 MT/s

پشتیبانی از نرخ ساعت تا 3600 مگاهرتز

پشتیبانی از نرخ انتقال دوگانه DDR و نرخ انتقال واحد SDR 

پشتیبانی از دو زیرکانال مستقل در هر  RDIMM

پشتیبانی از دو رنک فیزیکی در هر زیرکانال، در مجموع چهار رنک فیزیکی

پشتیبانی از حداکثر 16 رنک منطقی (برای هر رنک فیزیکی) برای RDIMMهای با ظرفیت بالا

ارائه حداکثر 4 کلاک در هر زیرکانال: 1 کلاک برای هر پنج دستگاه

ولتاژ پایین 1.1 ولت VDD

اینترفیس اتوبوسی I3C با فرکانس 5 مگاهرتز (حداکثر)

Rambus Gen4 RCD نرخ انتقال داده‌ها را به 7200 مگاهرتز افزایش داده است تا پایه‌گذار معیار جدیدی در حوزه عملکرد رم‌ها باشد و افزایش 50 درصدی پهنای باند حافظه نسبت به ماژول‌های 4800 مگاهرتز یکی از نشانه‌های روشن در این زمینه است. این حافظه نسل جدید از سرعت بالای انتقال داده‌ها به شکل ایمن با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای هوش مصنوعی مولد و سایر بارهای کاری پیشرفته مرکز داده پشتیبانی می‌کند.

با توجه به اهمیت حافظه در بهبود عملکرد سرورها، نیاز به پهنای باند بیشتر حافظه به دلیل گسترش روزافزون بارهای کاری سنگین، مانند هوش مصنوعی مولد، تحلیل کلان داده‌ها و آموزش مدل‌‌های هوشمند همچنان در حال افزایش است. شان فان، مدیر عامل رم‌باس، در این ارتباط می‌گوید: «رم‌باس DDR5 RCD Gen4 جدیدترین نمونه از تعهد ما در زمینه ارائه محصولات پیشرو، قبل از نیاز و درخواست بازار به محصولاتی قدرتمند و رده بالا است که برای پشتیبانی از نسل جدید پلتفرم‌های سرور و پاسخ‌گویی به نیازهای مشتریان آتی طراحی شده است».

شان رو، معاون بخش نیمه‌رساناهای موسسه  IDCنیز در این ارتباط گفته است: «بارهای کاری پیشرفته که به دلیل گسترش روزافزون هوش مصنوعی در صنایع مختلف به وجود آمده‌ و خواهند آمد، نقشه راهی در اختیار تولیدکنندگان راه‌حل‌های زیرساختی قرار می‌دهند تا دست به نوآوری‌هایی بزنند که مراکز داده آینده به آ‌ن‌ها نیاز خواهند داشت. DDR5 RCD برای این‌که حافظه‌های RDIMM در سرورهای هوش مصنوعی بتوانند به شکل روان کار کنند، اهمیت زیادی دارند. به بیان دقیق‌تر، نسل جدید حافظه‌های DDR5 باید خیلی سریع باشند، انرژی کمی مصرف کنند و سیگنال‌ها را بدون خطا انتقال دهند».

رم‌باس با بیش از 30 سال تجربه در زمینه تولید حافظه‌های با عملکرد بالا، به دلیل تخصص ویژه در ارتباط با یکپارچگی سیگنال (SI) و یکپارچگی توان (PI) شناخته می‌شود. به همین دلیل است که محصولات تولید شده توسط این شرکت مورد توجه شرکت‌ها و تولیدکنندگان محصولات سخت‌افزاری قرار دارد.

اشتراک‌گذاری:
برای ثبت نام در خبرنامه، عضو شوید.
مطالب مشابه
برای دریافت مشاوره و یا اطلاع از قیمت، با ما در تماس باشید.