رونمایی جدید میکروتیک از سوئیچ CRS320-8P-8B-4S+RM مبتنی بر 90W PoE

دسته‌بندی بلاگ
سوئیچ CRS320
فهرست مطالب

میکروتیک از شرکت‌های پیشگام در زمینه ساخت تجهیزات شبکه در حوزه سوییچ‌ها، روترها، رادیو وایرلس و غیره است که تقریبا بیشتر محصولاتی که طراحی می‌کند در کلاس سازمانی قرار می‌گیرند. محصولات این شرکت به دلیل عملکرد و کیفیت بالایی که دارند، امروزه در بسیاری از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این‌حال، سوییچ‌ها و روترهای این شرکت جایگاه خاصی میان شرکت‌ها و کارشناسان شبکه دارند. شرکت میکروتیک به تازگی از سوئیچ جدیدی با قابلیت پشتیبانی از استاندارد PoE++ و توان خروجی ۹۰ وات رونمایی کرده است. سوئیچ CRS320-8P-8B-4S+RM  یک سوییچ ۱۶ پورت است که قادر است به نیازهای کسب و کارها به خوبی پاسخ دهد.

مشخصات سخت‌افزاری سوئیچ CRS320-8P-8B-4S+RM

از ویژگی‌های فنی سوییچ فوق به موارد زیر باید اشاره کرد:

۸ پورت سازگار با استانداردهای 802.3af/at

۸ پورت دیگر، علاوه بر استانداردهای 802.3af/at از استاندارد PoE++ با توان خروجی حداکثر ۹۰ وات پشتیبانی می‌کنند.

علاوه بر این پورت‌ها، سوئیچ CRS320-8P-8B-4S+RM میکروتیک به چهار پورت 10G SFP+ گیگابیتی نیز تجهیز شده است.

اجازه دهید کار را با بررسی ظاهری سوییچ و درگاه‌های جلوی آن آغاز کنیم که شامل هشت پورت +PoE/PoE سازگار با استانداردهای 802.3af/at می‌شوند.

سوئیچ CRS320-8P-8B-4S+RM

در کنار این پورت‌ها، هشت پورت دیگر قرار گرفته‌اند که علاوه بر استانداردهای 802.af/at از استاندارد 802.3 bt یا PoE++ نیز پشتیبانی می‌کنند. این پورت‌ها توانی معادل 90 وات را برای هر دستگاه متصل به سوییچ و سازگار با استاندارد PoE++ ارائه می‌دهند، در حالی که برخی از سوئیچ‌های مشابه، تنها تا سقف 60 وات را تامین می‌کنند.

سوئیچ CRS320-8P-8B-4S+RM

در کنار این پورت‌ها، یک پورت کنسول و یک پورت مدیریت به همراه چهار پورت 10SFP+ را مشاهده می‌کنیم که امکان اتصال سوییچ به شبکه‌های با پهنای باند بالا را امکان‌پذیر می‌کند و به کارشناسان شبکه اجازه می‌دهد به راحتی به سوییچ متصل شده و به مدیریت آن بپردازند.  

سوئیچ CRS320-8P-8B-4S+RM

تراشه مورد استفاده در این سوئیچ، Marvell Prestera 98DX226S است که میکروتیک قبلا در چند مدل دیگر نیز از آن استفاده کرده است.

یک منبع تغذیه‌ی ۶۰۰ واتی انرژی موردنیاز تمامی مولفه‌های این سوییچ را تامین می‌کند که حداکثر ۳۶ وات آن صرف خود سوئیچ می‌شود. البته، امکان اتصال یک منبع تغذیه‌ی ۶۰۰ واتی دیگر به این سوئیچ وجود دارد که مجموع خروجی را به ۹۶۳ وات می‌رساند. این مقدار باید برای تامین انرژی کامل تمام پورت‌های PoE+ و PoE++ کافی باشد. بنابراین، مشکل خاصی از بابت تامین انرژی موردنیاز تجهیزاتی مثل دوربین‌های مداربسته، تلفن‌های آی‌پی، اکسس‌پوینت‌ها و غیره وجود ندارد.

کلام آخر

به احتمال زیاد این پرسش در ذهن شما نقش بسته است که چرا از ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی نمی‌کند؟ با توجه به اینکه بسیاری از اکسس پوینت‌های WiFi 7 نیاز به آپلینک (uplink) بیشتر از ۱ گیگابیت بر ثانیه دارند، این سوال کاملا منطقی است، به ویژه آن‌که در بسیاری از تجهیزات شبکه به غیر از اکسس پوینت نیز از فناوری PoE استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های جالب توجه سوییچ فوق، نوع منبع تغذیه‌ی آن است. میکروتیک به جای آن‌که از منابع تغذیه‌ی کوچک‌تر که در سوئیچ‌های دیگر مشاهده کردیم، استفاده کند از مدل‌های سرورمحور Gospower استفاده کرده است. اکنون باید صبر کنیم تا جزییات فنی بیشتری در ارتباط با سوییچ فوق منتشر شود.

اشتراک‌گذاری:
برای ثبت نام در خبرنامه، عضو شوید.
مطالب مشابه
برای دریافت مشاوره و یا اطلاع از قیمت، با ما در تماس باشید.