Intel Core Ultra 7 265KF Arrow Lake عملکرد سطح بالایی ارائه می‌دهد

Intel Core Ultra 7
فهرست مطالب

Intel Core Ultra 7

هفته گذشته، اینتل اعلام کرد فرآیند ساخت پردازنده‌های Arrow Lake با لیتوگرافی 20A را به شکل درون سازمانی متوقف می‌کند و این‌کار را به شرکای خارجی محول کند. با این حال، پردازنده‌های Intel Core Ultra 200 Arrow Lake همچنان طبق برنامه قبلی اینتل در سال 2024 منتشر خواهند شد. همچنین، نتایج آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که پردازنده جدید عملکرد بالایی دارند و به نظر می‌رسد، گزارش‌ها و آمار دقیق‌تر از قبل هستند، زیرا به زمان انتشار رسمی این پردازنده‌ها نزدیک می‌شویم. آخرین نمره بنچمارک از V-Ray توسط شرکت Chaos Group منتشر شده است.

نتایج بنچمارک برای پردازنده‌های دسکتاپ Arrow Lake یک ماه قبل منتشر شدند، اما هرچه آزمایش به تاریخ انتشار پردازنده نزدیک‌تر باشد، احتمال اینکه اعداد، عملکرد واقعی را نشان دهند بیشتر است. اکنون، Intel Core Ultra 7 265KF رکوردهای جدیدی در V-Ray ثبت کرده و شبیه به اطلاعات ثبت شده توسط ITHome، نمره متوسط 33153 را کسب کرده است.

اگرچه نمره به دست آمده، چشمگیر است، اما نمره متوسط Core Ultra 7 265KF بیش از 1000 امتیاز کمتر از i7-14700KF است که نمره کلی 34549 را ثبت کرده است. با این حال، مقایسه امتیازات آن‌ها چندان منصفانه نیست، زیرا نمی‌دانیم آیا این پردازنده‌ها هنگام انجام آزمایش اورکلاک شده‌اند یا خیر. همچنین مهم است به این نکته دقت کنید که این اعداد عملکرد واحد رندرینگ پردازنده‌ها را نشان می‌دهند، بر خلاف نمره‌های بنچمارک CPU-Z که بازتاب ارزیابی گسترده‌تری از پردازنده را ارائه می‌دهد.

اولین نمره بنچمارک Geekbench برای پردازنده Core Ultra 7 265KF Arrow Lake یک ماه پیش منتشر شد. این پردازنده در تست تک هسته‌ای نمره 3219 و در تست چند هسته‌ای نمره 19433 را کسب کرد. اگر به نتایج بنچمارک Geekbench اعتماد کنیم، Core Ultra 7 265KF در تست عملکرد تک هسته‌ای کمی بهتر از i7-14700KF است، اما در عملکرد چند هسته‌ای عقب‌تر است.

پردازنده‌های دسکتاپ Intel Core Ultra 200 Arrow Lake ممکن است دیرتر به بازار عرضه شوند

پردازنده‌های Core Ultra 200 Arrow Lake امسال منتشر خواهند شد، اما به نظر می‌رسد کمی دیر از زمانی که پیش‌تر اعلام شده بود. به استناد گزارشی که نشریه هنگ کنگی HKEPC منتشر کرده است، اینتل برنامه‌های خود را برای عرضه پردازنده نسل بعدی دسکتاپ در 17 اکتبر لغو کرده و اعلام کرده است، فرآیند عرضه از تاریخ 24 اکتبر خواهد بود. اینتل توضیح بیشتری در این ارتباط ارائه نکرده است که چرا عرضه جهانی با یک هفته تاخیر انجام خواهد شد. با این‌حال، اینتل روی پردازنده‌های جدید حساب زیادی باز کرده و گفته است در مقایسه با نسل‌های 13 و 14، عملکرد به مراتب بهتری در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

اشتراک‌گذاری:
برای ثبت نام در خبرنامه، عضو شوید.
مطالب مشابه
برای دریافت مشاوره و یا اطلاع از قیمت، با ما در تماس باشید.