استفاده HPE از هوش مصنوعی و پیشتازی در عصر جدید سرورها

دسته‌بندی بلاگ
فهرست مطالب

استفاده HPE از هوش مصنوعی

به گفته‌ی مدیرعامل HPE، آنتونیو نری، هوش مصنوعی به رونق اقتصادی این شرکت کمک فراوانی کرده است و باعث افزایش ارزش سهام این شرکت فراتر از پیش‌بینی‌ها شده است.

 

آنتونیو نری، مدیرعامل HPE در سخنرانی پیش از کنفرانس اصلی HPE Discover 2024 در لاس‌وگاس، در اجلاس سالانه‌ی رشد شرکای این شرکت اعلام کرد که هوش مصنوعی فرصتی را برای شرکا فراهم کرده است تا سخت‌افزار بیشتری را به سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف بفروشند. به بیان دقیق‌تر، بازار جدیدی در اختیار شرکای تجاری اچ‌پی قرار داده تا به سازمان‌ها پیشنهاد دهند زیرساخت‌های درون سازمانی خود را به شکل کارآمدتر و موثرتری پیاده‌سازی کنند. نری در این ارتباط گفت: «وقتی به هوش مصنوعی فکر می‌کنید، به یک حجم کاری یکپارچه فکر نمی‌کنید، بلکه در واقع یک حجم کاری توزیع‌شده است که بدیهی است وابستگی زیادی به داده‌ها دارد. این موضوع در واقع فرصتی منحصر به‌فرد ارائه می‌دهد در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد تا زیرساخت کارآمدتری را به شکل درون سازمانی پیاده‌سازی کرده و مورد استفاده قرار دهند. زیرساختی که توانایی میزبانی و پردازش حجم زیادی از داده‌ها را داشته باشد».

او ادامه داد: «این حقیقت که هوش مصنوعی در وهله‌ی اول یک تجارت مبتنی بر داده است، مشتریان را وادار می‌کند تا در مورد استراتژی داده‌ی خود، محل ذخیره‌سازی داده‌ها و چگونگی حفظ انطباق آن تجدید نظر کنند. با اتخاذ یک رویکرد ابرمحور، سازمان‌ها می‌توانند از زیرساخت‌های درون سازمانی شبیه به آنچه HPE GreenLake ارائه می‌دهد با هدف درآمدزایی از فرصت‌های بالقوه‌ای که هوش مصنوعی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، نهایت بهره را ببرند.

با این حال، HPE نگاهش تنها به هوش مصنوعی نیست و بخش‌های مختلف بازار را زیرنظر دارد. نیل مک‌دونالد، نایب رئیس اجرایی و مدیر کل بخش محاسبات، رایانش با کارایی بالا (HPC) و هوش مصنوعی HPE، با تکیه بر یکی از موضوعات کلیدی کنفرانس امسال، یعنی پایداری، در مورد نیاز شرکت‌ها به نوسازی زیرساخت موجود خود صحبت کرد و گفت: «سرورهای قدیمی و غیرکاربردی زیادی وجود دارند که زمان نوسازی آن‌ها فرا رسیده است».

مک‌دونالد ادعا کرد که این سیستم‌های قدیمی هزینه زیادی به مشتریان وارد می‌کنند، زیرا کارآمد نیستند و هماهنگ با تحولات دنیای فناوری قادر به ارائه خدمات نیستند.

او گفت: «در حال حاضر، بیش از ۴۰۰ هزار سیستم [HPE] با عمر بیش از چهار سال وجود دارد. سیستم‌های قدیمی حدود ۶۶ درصد از انرژی مراکز داده را مصرف می‌کنند، در حالی که تنها ۷ درصد کار مفید انجام می‌دهند، بنابراین فرصت بسیار بزرگی برای افزایش کارایی وجود دارد. یک سرور نسل ۱۱ می‌تواند جایگزین ۱۱ سرور نسل ۸ شود و ۹۰ درصد انرژی کمتری مصرف کند».

او همچنین اشاره کرد که زیرساخت‌های قدیمی‌، تمام ویژگی‌های امنیتی محصولات جدیدتر HPE را ندارند، ترکیب عوامل مختلف باعث می‌شوند تا سازمان‌ها ترغیب شوند سیستم‌های خود را ارتقا دهند. با این توصیف باید ببینیم که اچ‌پی قرار است از چه محصولات جدیدی تا پایان سال 2024 میلادی رونمایی کند، اما انتظار می‌رود محصولات جدید با محوریت هوش مصنوعی، ذخیره‌سازی، پردازش و دسترسی سریع به حجم بالایی از اطلاعات طراحی شده باشند.

اشتراک‌گذاری:
برای ثبت نام در خبرنامه، عضو شوید.
مطالب مشابه
برای دریافت مشاوره و یا اطلاع از قیمت، با ما در تماس باشید.