معرفی راه‌حل‌های هوش مصنوعی توسعه یافته توسط HPE و NVIDIA‌

دسته‌بندی بلاگ
فهرست مطالب

راه‌حل‌های هوش مصنوعی توسعه یافته

اچ پی و انودیا از مجموعه راه‌حل‌های کارآمد و سطح بالایی رونمایی کردند که نشان می‌دهد این دو شرکت برنامه‌های بلندمدتی در زمینه ارائه سرویس‌های هوش مصنوعی سازمانی دارند. پلتفرم جدیدی که دو شرکت مذکور ارائه کرده‌اند راه را برای پذیرش هوش مصنوعی مولد در سازمان‌ها ساده می‌کند. این مجموعه شامل چند سرویس و محصول یکپارچه است تا به کسب‌وکارها با هر اندازه‌ای امکان توسعه و استقرار کارآمد برنامه‌های هوش مصنوعی را بدهد.

آنتونیو نری، مدیرعامل اچ پی، همراه با جنسن هوانگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل انودیا تاکید کردند که هوش مصنوعی مولد، پتانسیل عظیمی برای تحول سازمانی دارد، اما پیچیدگی‌های فناوری هوش مصنوعی، باعث بروز مشکلاتی در ارتباط با پذیرش فناوری جدید شده است. برای مقابله با این چالش‌ها، اچ پی و انودیا یک راه‌حل کارآمد برای دستیابی به هوش مصنوعی در قالب ابر خصوصی توسعه داده‌اند که به سازمان‌ها امکان می‌دهد منابع خود را بر توسعه‌ی کاربردهای نوظهور هوش مصنوعی که باعث افزایش بهره‌وری و ایجاد جریان‌های درآمدی جدید می‌شود، متمرکز کنند. هوانگ در جریان برگزاری رویداد فوق خاطرنشان کرد که ادغام فناوری‌های انودیا و اچ پی، مشتریان سازمانی و متخصصان هوش مصنوعی را به پیشرفته‌ترین زیرساخت و خدمات محاسباتی برای گسترش مرزهای هوش مصنوعی تجهیز می‌کند.

محصولات و ویژگی‌های کلیدی

اصلی‌ترین ابزار این زیرساخت قدرتمند، HPE Private Cloud AI است. راه‌حلی منحصربه‌فرد که محاسبات، شبکه و نرم‌افزار هوش مصنوعی انویدیا را با زیرساخت ذخیره‌سازی، واحد پردازش مرکزی و سرویس ابری HPE GreenLake به طور عمیق ادغام می‌کند. این راه‌حل بر مبنای سه اصل تسریع در روند انجام کارها، انعطاف‌پذیری و صرفه‌جویی در مصرف انرژی برای توسعه و استقرار پایدار برنامه‌های هوش مصنوعی مولد کار می‌کند تا ورود هوش مصنوعی به سازمان‌ها ساده‌تر شود. HPE Private Cloud AI شامل یک خدمت ابری سلف‌سرویس با مدیریت کل چرخه‌ی عمر است و در چهار پیکربندی با اندازه‌ی مناسب برای پشتیبانی از طیف وسیعی از بارهای کاری و موارد استفاده‌ی هوش مصنوعی در دسترس قرار دارد.

استراتژی مشترک ورود به بازار

تمام محصولات و خدمات «محاسبات هوش مصنوعی انویدیا بر پایه اچ پی» بر مبنای یک استراتژی مشخص در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهند گرفت. این استراتژی شامل مشارکت تیم‌های فروش، شرکای تجاری، آموزش و یک شبکه‌ی جهانی از یکپارچه‌سازان زیرساخت است. این یکپارچه‌سازان شامل شرکت‌های Deloitte، HCLTech، Infosys، TCS و Wipro می‌شوند که همگی می‌توانند به سازمان‌ها در صنایع مختلف برای اجرای بارهای کاری پیچیده‌ی هوش مصنوعی کمک کنند.

مجموعه‌ راه‌حل‌های هوش مصنوعی ابر خصوصی مشترکا توسعه‌یافته

HPE Private Cloud AI یک تجربه‌ی منحصر به فرد مبتنی بر ابر را برای تسریع نوآوری و بازگشت سرمایه در عین حال مدیریت ریسک‌های سازمانی ناشی از هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. این راه‌حل از بارهای کاری استنتاج، تنظیم دقیق و تولید افزوده بازیابی (RAG) که از داده‌های اختصاصی استفاده می‌کنند، پشتیبانی می‌کند. این راه‌حل کنترل سازمان بر الزامات حفظ حریم خصوصی داده‌ها، امنیت، شفافیت و حکمرانی را تضمین می‌کند. علاوه بر این، یک تجربه ابری منحصر به‌فرد را بر مبنای قابلیت‌هایی همچون، عملیات فناوری اطلاعات (ITOps) و هوش مصنوعی در عملیات فناوری اطلاعات (AIOps) مخفف Artificial Intelligence for IT Operations را با هدف بهبود بهره‌وری ارائه می‌دهد. به بیان دقیق‌تر، HPE Private Cloud AI مسیری سریع و منعطف در راستای پاسخگویی به فرصت‌ها و رشد آتی هوش مصنوعی است.

بستر نرم‌افزاری هوش مصنوعی و داده این زیرساخت بر پایه‌ی پلتفرم نرم‌افزاری هوش مصنوعی انویدیا (NVIDIA AI Enterprise) بنا شده است که شامل میکروسرویس‌های استنتاج NVIDIA NIM می‌شود. این پلتفرم، روند ساخت خطوط انتقال داده (Data Pipeline) را تسریع می‌کند، توسعه و استقرار کوپایلت (copilot) و همچنین روند ساخت سایر برنامه‌های هوش مصنوعی مولد را ساده می‌کند.  NVIDIA NIM میکروسرویس‌های با کاربری ساده را برای استنتاج بهینه‌ی مدل‌های هوش مصنوعی ارائه می‌دهد و گذری نرم از نمونه‌سازی اولیه به استقرار امن مدل‌های هوش مصنوعی را فراهم می‌کند. مدل‌هایی که در زمینه‌های مختلف قابل استفاده است.

نرم‌افزار HPE AI Essentials به عنوان مکمل برای NVIDIA AI Enterprise و NVIDIA NIM، مجموعه‌ای آماده‌به‌کار از ابزارهای پایه‌ای هوش مصنوعی و داده‌‌های ارزیابی شده را با یک صفحه‌ی کنترل واحد ارائه می‌دهد. این نرم‌افزار راه‌حل‌های تطبیق‌پذیر، پشتیبانی مستمر سازمانی و خدمات هوش مصنوعی قابل اعتماد را ارائه می‌دهد و بدین ترتیب تضمین می‌دهد که روند ساخت و به‌کارگیری هوش مصنوعی، سازگار، قابل توضیح و قابل بازتولید است.

زیرساخت یکپارچه‌ی هوش مصنوعی

HPE Private Cloud AI شامل یک بستر زیرساخت هوش مصنوعی کاملا یکپارچه است که از شبکه‌ی اترنت Nvidia Spectrum-X، سرویس ذخیره‌سازی فایل HPE GreenLake و سرورهای HPE ProLiant پشتیبانی می‌کند. این سرورها از کارت‌های گرافیک NVIDIA L40S، NVIDIA H100 NVL Tensor Core GPU و پلتفرم NVIDIA GH200 NVL2 پشتیبانی می‌کنند که عملکرد بهینه‌ای را برای بستر نرم‌افزاری هوش مصنوعی و داده‌ها ارائه می‌دهند.

تجربه‌ی ابری مبتنی بر سرویس ابری HPE GreenLake

HPE Private Cloud AI یک تجربه‌ی ابری سلف‌سرویس ارائه می‌دهد که با سرویس ابری HPE GreenLake پشتیبانی می‌شود. سرویس‌های ابری HPE GreenLake از طریق یک صفحه‌ی کنترل واحد مبتنی بر پلتفرم، قابلیت مدیریت و مشاهده را برای خودکارسازی، هماهنگی و مدیریت نقاط انتهایی، بارهای کاری و داده‌ها در محیط‌های ترکیبی (hybrid) فراهم می‌کنند. این قابلیت‌ها شامل معیارهای پایداری برای بارهای کاری و نقاط انتهایی است.

فرآیند ادغام عملیات فناوری اطلاعات توسط نرم‌افزارهای ساخته شده توسط شرکت OpsRamp انجام می‌شود که سرویس ابری HPE GreenLake، قابلیت مشاهده (observability) و هوش مصنوعی در عملیات فناوری اطلاعات (AIOps) را برای تمامی محصولات و خدمات اچ پی در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد. زیرساخت مذکور، قابلیت مشاهده را برای کل پشته‌ی محاسباتی شتاب‌دهنده‌ی انودیا ارائه می‌دهد، از جمله NVIDIA NIM و نرم‌افزارهای هوش مصنوعی، پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA Tensor Core و خوشه‌های هوش مصنوعی، و همچنین سوئیچ‌های NVIDIA Quantum InfiniBand و NVIDIA Spectrum Ethernet. مدیران فناوری اطلاعات می‌توانند از طریق بینش‌های به دست آمده، ناهنجاری‌ها را شناسایی کنند و زیرساخت و بارهای کاری هوش مصنوعی خود را در محیط‌های ترکیبی و چند ابری (multi-cloud) مورد بررسی قرار دهند.

همکاری با شرکای کلان

برای تسریع زمان دستیابی به ارزش‌های بالقوه، شرکت‌های Deloitte، HCLTech، Infosys، TCS و Wipro از مجموعه‌ی «محاسبات هوش مصنوعی انویدیا بر پایه زیرساخت‌های اچ پی» و «HPE Private Cloud AI» پشتیبانی می‌کنند. این شرکا، به سازمان‌ها در توسعه‌ی راه‌حل‌ها و موارد استفاده‌ی هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف صنعت، با محوریت مزایای اقتصادی کمک خواهند کرد.

پشتیبانی از آخرین فناوری‌های انویدیا

اچ پی از جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی (GPU)، پردازنده‌های مرکزی (CPU) و ابررایانه‌های انودیا پشتیبانی خواهد کرد. سیستم HPE Cray XD670 از هشت کارت گرافیک NVIDIA H200 NVL Tensor Core پشتیبانی می‌کند که برای سازندگان مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) ایده‌آل است. سرور HPE ProLiant DL384 Gen12 با دو پردازنده‌ی گرافیکی NVIDIA GH200 NVL2 برای کاربران LLM که از مدل‌های حجیم‌تر یا مدل‌های RAG استفاده می‌کنند، ایده‌آل است. سرور HPE ProLiant DL380a Gen12 از حداکثر هشت کارت گرافیک NVIDIA H200 NVL Tensor Core پشتیبانی می‌کند و انعطاف‌پذیری لازم برای مقیاس‌بندی بارهای کاری هوش مصنوعی مولد را فراهم می‌کند. 

وضعیت محصولات و زمان عرضه

هرچند اچ پی در این رویداد از سیستم‌های مبتنی بر NVL72 یا معماری‌های Blackwell رونمایی نکرد، اما اعلام کرده است که زمان عرضه‌ی محصولاتی برای پشتیبانی از معماری‌های NVIDIA GB200 NVL72 / NVL2 و همچنین معماری‌های جدید NVIDIA Blackwell، NVIDIA Rubin و NVIDIA Vera به زودی اعلام خواهد شد.

لازم به توضیح است که HPE Cray XD670 در دسته‌ی محصولات رایانشی با کارایی بالا قرار می‌گیرد و از هشت کارت گرافیک NVIDIA H200 NVL Tensor Core پشتیبانی می‌کند.

ذخیره‌ساز فایل با تراکم بالا

سرویس ابری HPE GreenLake برای ذخیره‌سازی فایل‌های حجیم، گواهینامه‌ی NVIDIA DGX BasePOD و تایید اعتبار ذخیره‌سازی NVIDIA OVX را کسب کرده است و یک راه‌حل اثبات‌شده‌ی ذخیره‌سازی سازمانی را برای هوش مصنوعی، هوش مصنوعی مولد و پردازش‌های سنگین مبتنی بر پردازنده‌های گرافیکی در ابعاد وسیع ارائه می‌دهد.

زمان عرضه

انتظار می‌رود «HPE Private Cloud AI» در پاییز در دسترس باشد.

انتظار می‌رود سرور HPE ProLiant DL380a Gen12 با کارت‌های گرافیک NVIDIA H200 NVL Tensor Core در پاییز در دسترس قرار بگیرد.

انتظار می‌رود سرور HPE ProLiant DL384 Gen12 با دو پردازنده‌ی گرافیکی NVIDIA GH200 NVL2 در پاییز در دسترس مصرف‌کنندگان قرار بگیرد.

انتظار می‌رود سرور HPE Cray XD670 با NVIDIA H200 NVL در تابستان قابل خریداری باشد.

این همکاری بین اچ پی و انودیا نشان‌دهنده‌ی گسترش مشارکت آن‌ها است. این ابتکار با هدف تجهیز سازمان‌ها به پیشرفته‌ترین زیرساخت و خدمات محاسباتی برای گسترش مرزهای هوش مصنوعی صورت گرفته است.

اشتراک‌گذاری:
برای ثبت نام در خبرنامه، عضو شوید.
مطالب مشابه
برای دریافت مشاوره و یا اطلاع از قیمت، با ما در تماس باشید.