کارت NVMe Gen 4 RAID شرکت HighPoint، ایده‌آل برای سرورهای سازمانی

کارت NVMe Gen 4 RAID
فهرست مطالب

کارت NVMe Gen 4 RAID

HighPoint یکشنبه 25 مردادماه 1402 اعلام کرد کارت RAID SSD7540 را برای نصب در سرورهای رک مبتنی بر راه‌حل‌های خنک‌سازی مایع (LiquidCool Solutions) طراحی کرده است. اگر با پلتفرم‌های غوطه‌ور در مایع آشنایی ندارید، باید بدانید مکانیزم مذکور، مبتنی بر نوعی خنک‌سازی مایع است که در آن کل سیستم (یا بیشتر آن) در یک مایع غیر رسانا، غوطه‌ور می‌شود تا امکان خنک‌سازی بهتر، دستیابی به عملکرد بالاتر و حفظ زیبایی وجود داشته باشد. در مراکز داده که تراکم تجهیزات به ویژه در رک‌ها زیاد است و اغلب سرورها به شکل ردیفی و با فاصله بسیار کمی از یکدیگر در رک قرار می‌گیرند. مکانیزم خنک‌‌کننده غوطه‌‌ور، یک راه‌حل بسیار عملی برای خنک‌سازی سرورها به شمار می‌رود.

بدون شک طراحی این محصول قدرتمند، یک پیروزی قطعی و بزرگ برای HighPoint به شمار می‌رود که بازار هدف مشخصی را نشانه رفته است. به طور معمول، خنک‌سازی غوطه‌‌ور، بدون هیچ مشکل خاصی با بیشتر سخت‌افزارها کار می‌کند. با این‌حال، طراحی و نگهداری از یک سیستم بر مبنای مکانیزم خنک‌سازی غوطه‌ور می‌تواند گران باشد، به‌ویژه برای شرکت‌های کوچک که نیروی متخصص فنی در اختیار ندارند. با این حال، تا زمانی که مایع غیر رسانا باشد، سخت‌افزار با مشکلی روبرو نمی‌شود، اگرچه برای دستیابی به بهترین عملکرد و نتیجه، بهتر است فن‌ها را بردارید، زیرا آن‌ها برای پمپاژ هوا و نه مایع طراحی شده‌اند.

بنابراین، در حالی که این اولین بار است که NVMe Gen 4 HighPoint SSD7540 RAID AIC با خنک‌سازی غوطه‌ور استفاده می‌شود (تا جایی که ما می‌دانیم)، هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم امکان استفاده از آن بر مبنای مکانیزم فوق وجود ندارد. این کارت رید قدرتمند برای کاربردهای کاملا سطح بالای سازمانی طراحی شده و با توجه به قیمت بالایی که دارد، مناسب برای همه شرکت‌ها نیست. همچنین، باید صبر کنیم تا نتایج حاصل از آزمایش کارت فوق منتشر شود تا بتوانیم به شکل دقیق‌تری در مورد عملکرد آن صحبت کنیم.

اگر با سابقه و تاریخچه شرکت HighPoint آشنا نیستند، باید بدانید که این شرکت در زمینه طراحی و ساخت کارت‌های RAID AIC که امکان دستیابی به سرعت‌های بالای رید را ارائه می‌کنند، به فعالیت اشتغال دارد. کارت‌های رید این شرکت حتی در مقایسه با آرایه‌ای از SSDها، عملکرد به مراتب بالاتری دارند. شرکت HighPoint درایوهای NVMe Gen 4 را همراه با کارت HighPoint Gen 5 آزمایش کرده و توانسته است به سرعت‌ تا 56 گیگابایت بر ثانیه دست پیدا کند که بسیار سریع‌تر از هر درایو NVMe منفرد موجود در بازار است. HighPoint SSD7540 به لحاظ عملکرد بسیار فراتر از هر درایو NVMe Gen 4 مبتنی بر استانداردهای قدیمی کار می‌کند و با توجه به این‌که مراکز داده مجبور هستند به حجم بسیار زیادی از تراکنش‌ها پاسخ دهند، دسترسی به اطلاعات را با بالاترین سرعت ممکن امکان‌پذیر می‌کند. البته، همان‌گونه که اشاره شد، کارت فوق برای سرورهایی در نظر گرفته شده است که از مکانیزم سرمایش غوطه‌ور در مایع استفاده می‌کنند.

اشتراک‌گذاری:
برای ثبت نام در خبرنامه، عضو شوید.
مطالب مشابه
برای دریافت مشاوره و یا اطلاع از قیمت، با ما در تماس باشید.