G.Skill رم‌های DDR5 با فرکانس 6400 MT/s و تاخیر CL30 به بازار عرضه می‌کند

دسته‌بندی بلاگ
فهرست مطالب

G.Skill اعلام کرده است که موفق به طراحی رم‌هایی شده که سرعت بالایی دارند و فرکانس آن‌ها به 6400 مگاهرتز می‌رسد، در حالی که تاخیر بسیار کمی برابر با CL30 دارند. این کمترین تاخیر ثبت شده برای رم‌های DDR5 است که تاکنون طراحی و روانه بازار شده‌اند. کاربران می‌توانند از این رم‌های جدید روی سیستم‌های مبتنی بر پردازنده‌های ای‌ام‌دی و اینتل استفاده کنند.

 

به طور معمول، وقتی سرعت رم افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند، تاخیر نیز به همان نسبت بیشتر می‌شود، اما برای خیلی از کارها، سرعت اهمیت بیشتری نسبت به تاخیر دارد، هرچند، در برخی کارها این تاخیر است که باید به کمترین میزان ممکن باشد تا مشکلی در روند اجرای برخی از کارها به وجود نیاید. طراحی رم‌های با تاخیر کم خیلی سخت‌تر از ساخت رم‌های با سرعت بالا است. اکنون، G.Skill  موفق شده است رم‌هایی طراحی کند که سرعت بالایی برابر با 6400 MT/s دارند، اما تاخیر خیلی کمی در بازه CL30 دارند. به طوری که در مقایسه با خیلی از رم‌های رایج موجود در بازار عملکرد بهتری دارند که سرعت بالایی دارند و به همان نسبت تاخیر زیادی نیز دارند.

 این رم‌های پر سرعت و تاخیر کم در قالب ماژول‌های 16 گیگابایت تولید شده‌اند و امکان استفاده از دو ماژول 16 گیگابایتی با هدف نصب 32 گیگابایت حافظه روی سیستم وجود دارد. G.Skill اعلام کرده است که ولتاژ این رم‌ها خیلی زیاد است، اما توضیحی در ارتباط با ولتاژ بالای این رم‌ها ارائه نکرده است.

این رم‌ها با هدف نصب روی سیستم‌های مبتنی بر معماری AMD و Intel طراحی شده‌اند، اما به نظر می‌رسد، سیستم‌های مبتنی بر معماری AMD  به شکل بهتری قادر هستند از نهایت سرعت این رم‌ها بهره ببرند. نکته مهمی که باید در ارتباط با رم‌های فوق به آن توجه داشته باشید این است که این رم‌ها با همه سیستم‌ها سازگار نیستند. به بیان دقیق‌تر، باید مادربرد خوب و پردازنده‌ای با سیستم سرمایش خوب داشته باشید.

پشتیبانی قدرتمند در دسترس بودن پروفایل اورکلاک

G.Skill در توصیف رم‌های جدید اعلام کرده است، رم‌های مخصوص پردازنده‌های اینتل، همراه با Intel XMP 3.0 در سری‌های Trident Z5 RGB و Trident Z5 Royal، و AMD EXPO (پروفایل گسترده برای اورکلاک) در سری‌های Trident Z5 Neo RGB و Trident Z5 Royal Neo برای اورکلاک آسان حافظه از طریق بایوس مادربرد ارائه می‌شود. این کیت‌های حافظه از اواخر آگوست 2024 از طریق شرکای توزیع جهانی G.SKILL در دسترس خواهند بود و طبیعی است که قیمت بالایی دارند، زیرا در نوع خود خاص هستند و عملکردی به مراتب بهتر از رم‌های موجود در بازار دارند.

اشتراک‌گذاری:
برای ثبت نام در خبرنامه، عضو شوید.
مطالب مشابه
برای دریافت مشاوره و یا اطلاع از قیمت، با ما در تماس باشید.